Pedagogika wczesnoszkolna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Pedagogika wczesnoszkolna
Kod modułu: EW_PW
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej. Zna prawidłowości psychofizycznego rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, zasady wychowania i nauczania dzieci w klasach I-III szkoły podstawowej, funkcjonowanie systemu opieki i edukacji dzieci w młodszym wieku szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego EW_PW_1, EW_PW_2, EW_PW_3, EW_PW_4, EW_PW_5 oraz nauczycielskiego EWN_PW_1, EWN_PW_2, EWN_PW_3 zostaną osiągnięte w trakcie wykładów i pracy własnej studenta. Efekty kształcenia pedagogicznego EW_PW_6 i nauczycielskiego EWN_PW_4 zostaną osiągnięte w ramach ćwiczeń i pracy własnej studenta, a efekty w zakresie kompetencji EW_PW_7 i EW_PW_8 oraz EWN_PW_5 i EWN_PW_6 będą kształtowane w trakcie ćwiczeń i pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
Wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia na szczeblu pedagogiki wczesnoszkolnej, w tym jej filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. [EWN_PW_1]
KN_W03 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów. [EWN_PW_2]
KN_W04 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania edukacji w klasach I-III szkoły podstawowej i innych instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych działających na rzecz dzieci w młodszym wieku szkolnym. [EWN_PW_3]
KN_W07 [5/5]
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii. [EWN_PW_4]
KN_U04 [2/5]
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. [EWN_PW_5]
KN_K01 [1/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela. [EWN_PW_6]
KN_K02 [2/5]
Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki wczesnoszkolnej pośród innych subdyscyplin pedagogicznych. Zna przedmiot pedagogiki wczesnoszkolnej oraz jej cele i zadania. [EW_PW_1]
K_W02 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat związku pedagogiki wczesnoszkolnej z innymi dyscyplinami naukowymi, których przedmiotem zainteresowań jest człowiek. [EW_PW _2]
K_W03 [5/5]
Student zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowaniach tych procesów. [EW_PW _3]
K_W09 [3/5]
Student orientuje się w strukturze systemu edukacyjnego w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem I szczebla kształcenia. Zna podstawy prawne organizacji edukacji wczesnoszkolnej. [EW_PW_4]
K_W14 [2/5]
Student wie na czym polega współpraca szkoły z innymi instytucjami edukacyjnymi, wychowawczymi, opiekuńczymi, kulturalnymi i pomocowymi działającymi na rzecz dzieci i młodzieży. [EW_PW_5]
K_W15 [3/5]
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. [EW_PW_6]
K_U02 [2/5]
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej. [EW_PW_7]
K_K01 [4/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [EW_PW_8]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [EW_PW_w_1]
Egzamin pisemny obejmujący zagadnienia realizowane w formie wykładów i ćwiczeń z przedmiotu Pedagogika wczesnoszkolna
EWN_PW_1 EWN_PW_2 EWN_PW_3 EW_PW_1 EW_PW _2 EW_PW _3 EW_PW_4 EW_PW_5 EW_PW_8
Kolokwium [EW_PW_w_2]
Kolokwium obejmujące zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń
EWN_PW_4 EWN_PW_5 EW_PW_6
Prezentacja referatu nt. wybranego problemu [EW_PW_w_3]
Przedstawienie referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń
EWN_PW_1 EWN_PW_2 EWN_PW_3 EWN_PW_4 EWN_PW_5 EWN_PW_6 EW_PW_1 EW_PW _2 EW_PW _3 EW_PW_4 EW_PW_5 EW_PW_6 EW_PW_7 EW_PW_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EW_ PW _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu
15 Egzamin pisemny [EW_PW_w_1]
ćwiczenia [EW_ PW _fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
15
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej; przygotowanie się do kolokwium
15 Kolokwium [EW_PW_w_2] Prezentacja referatu nt. wybranego problemu [EW_PW_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)