Zagadnienia kultury współczesnej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: | Zagadnienia kultury współczesnej |
---|---|
Kod modułu: | O_K |
Kod programu: | 06-S1PE12.2015 |
Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione poprzez aktywność podejmowaną podczas dyskusji analizującej komunikaty kulturowe (w wyborze prezentacje muzyczne, filmowe, teatralne oraz sztuk wizualnych). Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi szeroko pojętej kultury oraz wskazanie autokreacyjnych walorów refleksyjnego w niej uczestnictwa (wg systemu zaspokajania potrzeb w kontakcie ze sztuką) z przyjęciem szerokiej perspektywy humanistycznej w tym także pedagogicznej |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student opisuje istniejące przekazy kulturowe oraz wykazuje ich znaczenie w systemie edukacji. [O_K_1] |
K_W14 [3/5] |
Student dostrzega znaczenie uczestnictwa w życiu kulturalnym, jako elementu własnego rozwoju. [O_K_2] |
K_W18 [3/5] |
Student potrafi odnieść treściowe elementy tekstów kultury do implikacji pedagogicznych. [O_K_3] |
K_U08 [3/5] |
Student potrafi jednoznacznie ocenić własną znajomość współczesnych trendów w kulturze polskiej i europejskiej; potrafi wskazać obszary wymagające szerszych uzupełnień. [O_K_4] |
K_K01 [4/5] |
Student jest przygotowany do porozumiewania się z różnymi osobami, również posiadającymi inne doświadczenia oraz inne dziedzictwo kulturowe. [O_K_5] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [O_K_w_1] | Kolokwium pisemne z zakresu znajomości zjawisk współczesnej kultury i ich specyfiki oraz sprawdzające opanowanie zagadnień wyznaczonych treściami omawianymi podczas wykładów |
O_K_1 |
Pisemna i narracyjna prezentacja analizy i interpretacji tekstu kultury [O_K_w_2] | Przygotowanie indywidualnych i zespołowych analiz tekstów kultury (film, książka, teatr, dzieło wizualne), zwrócenie szczególnej uwagi na walory metakomunikacyjne, służące podjęciu refleksji i odkrywaniu znaczeń istotnych dla siebie. Wyłonienie elementów trafnych pedagogicznie i umiejętne ich uwypuklenie we własnej interpretacji. |
O_K_2 |
Dyskusja [O_K_w_3] | Udział w dyskusji na temat przygotowanych interpretacji tekstów kultury, prezentacja krytycznej analizy zastosowanej przez studentów argumentacji. Poszukiwanie odniesień do codziennego funkcjonowania i własnego uczestniczenia w kulturze |
O_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_K_fs_1] | Metoda wykładu interaktywnego
z wykorzystaniem poglądowych prezentacji multimedialnych
|
15 | Przygotowanie do kolokwium |
15 |
Kolokwium [O_K_w_1] |
ćwiczenia [O_K_fs_2] | Dyskusja, metoda eksponująca, metoda problemowa |
15 | Przygotowanie indywidualnych i zespołowych analiz tekstów kultury |
15 |
Pisemna i narracyjna prezentacja analizy i interpretacji tekstu kultury [O_K_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |