Stymulacja aktywności werbalnej dziecka Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Stymulacja aktywności werbalnej dziecka
Kod modułu: EW_SA
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł ten obejmuje swoim zakresem treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu stymulacji aktywności werbalnej dziecka. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy z zakresu psychologii rozwoju języka, gramatyki opisowej języka polskiego, pragmatyki językowej i kształcenia literackiego oraz umiejętności metodyczno-dydaktycznych, a także utrwalenia cech postawy, które warunkowałyby sprawną i wartościową pracę nauczyciela przedszkola i klas I-III w aspekcie zadań metodycznych, wynikających z polonistycznych treści kształcenia, co stanowi wprowadzenie do modułu metodycznego z zakresu edukacji polonistycznej.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) przedszkola i szkoły, oraz ich prawidłowości i zakłóceń. [EWN_SA_1]
KN_W02 [4/5]
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną w zakresie stymulacji aktywności werbalnej dziecka, korzystając z różnych źródeł, w tym nowoczesnych technologii oraz literatury specjalistycznej. [EWN_SA_2]
KN_U04 [3/5]
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne z zakresu stymulacji aktywności werbalnej dziecka. [EWN_SA_3]
KN_K06 [2/5]
Student posiada elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń w grupie przedszkolnej oraz klasach I-III szkoły podstawowej. [EW_SA_1]
K_W08 [4/5]
Student potrafi w sposób klarowny i spójny wypowiadać się na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu stymulacji aktywności werbalnej dziecka; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z literatury specjalistycznej. [EW_SA_2]
K_U06 [3/5]
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne z zakresu stymulacji aktywności werbalnej dziecka. [EW_SA_3]
K_K08 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca zaliczeniowa lub systematyczna aktywność na zajęciach [EW_SA_w_1]
Przygotowanie pracy zaliczeniowej uwzględniającej wskazane zagadnienia z zakresu stymulacji aktywności werbalnej dziecka lub przygotowanie do systematycznego udziału w zajęciach.
EWN_SA_1 EWN_SA_2 EWN_SA_3 EW_SA_1 EW_SA_2 EW_SA_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EW_SA_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, uczenie się w praktyce
15
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej lub systematyczna aktywność na zajęciach
15 Praca zaliczeniowa lub systematyczna aktywność na zajęciach [EW_SA_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)