Praktyka zawodowa po I roku Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Praktyka zawodowa po I roku
Kod modułu: 12-PE-PSS-N2-PZ1
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot pozwala studentom: - zapoznać się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz celami, zadaniami i formami udzielanej pomocy, - zapoznać się ze specyfiką i dokonać charakterystyki pracy terapeutycznej i wychowawczej realizowanej w danej placówce, - zaobserwować podopiecznych, skonfrontować nabytą wiedzę psychologiczno-pedagogiczną z rzeczywistością społeczną i pedagogiczną w praktyce oraz spróbować dokonać diagnozy i oceny zróżnicowanych możliwości indywidualnych, z uwzględnieniem rodzaju deficytów emocjonalnych, poznawczych i społecznych, - uczestnictwo w organizowaniu zajęć wspomagających, stymulujących, korekcyjnych, socjoterapeutycznych, a także zdobywanie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, - współudział w działaniach instytucji wspierających rozwój i edukację dzieci i młodzieży z problemami psychospołecznymi.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
dostrzega potrzebę zapoznawania się z ze specyfiką funkcjonowania instytucji wspierających rozwój i edukację dzieci i młodzieży z problemami psychospołecznymi i aktywne uczestniczenie w podejmowanych przez nich działaniach praktycznych (zwłaszcza współorganizowaniu wielopłaszczyznowego wsparcia, wczesnej interwencji, edukacji i socjoterapii) [_K_1]
K_K02 [3/5] K_K07 [3/5]
potrafi zweryfikować zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu diagnozy, wsparcia i szeroko rozumianej socjoterapii w konkretnych sytuacjach wychowawczych, pomocowych i terapeutycznych, uwzględniając zróżnicowanie potencjału rozwojowego podopiecznych, ich wiek, stan zdrowia [_U_1]
K_U07 [3/5] K_U08 [3/5] K_U10 [3/5] K_U11 [3/5]
zna charakter i całokształt funkcjonowania instytucji/placówek wychowawczo-terapeutycznych powołanych w celu wyrównywania szans życiowych dzieci i młodzieży wymagających instytucjonalnego wsparcia – podopiecznych o zróżnicowanych możliwościach rozwoju społeczno-emocjonalnego, a także żyjących w różnych warunkach funkcjonowania rodziny [_W_1]
K_W08 [3/5] K_W10 [2/5] K_W11 [2/5] K_W14 [3/5] K_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
wypowiedź ustna, sprawdzenie dokumentów, wybiórcze hospitacje [_w_1]
sprawdzenie wiedzy, umiejętności, kompetencji studenta nabytych podczas praktyk zawodowych
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia terenowe [_fns_1]
realizacja przewidzianych zadań i udział studenta w zajęciach prowadzonych w wybranej (z opracowanej listy instytucji) placówce
45
rozmowa bezpośrednia z uczelnianym opiekunem praktyk oraz przedłożenie do sprawdzenia dokumentacji z realizacji praktyki
20 wypowiedź ustna, sprawdzenie dokumentów, wybiórcze hospitacje [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)