Moduł do wyboru III
Field of study: Special Education
Programme code: 06-N1PC13.2014

Module name: | Moduł do wyboru III |
---|---|
Module code: | PSER_M3_WYB |
Programme code: | 06-N1PC13.2014 |
Semester: | winter semester 2016/2017 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 6 |
Description: | Wszystkie przypisane dla modułu efekty kształcenia będą osiągnięte w trakcie ćwiczeń i pracy własnej studenta obejmującej lekturę zalecanej i samodzielnie wybranej literatury oraz projektowanie zajęć dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.
|
Prerequisites: | Znajomość podstaw pedagogiki specjalnej oraz specyfiki funkcjonowania psychospołecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną (zaliczony moduł: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej oraz Psychospołeczna charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i procesu edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym wieku, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw.
[PSER_M3_WYB_1] |
K_W03 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak
i psychologicznym oraz społecznym.
[PSER_M3_WYB_2] |
K_W05 [2/5] |
Student potrafi w sposób klarowny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki specjalnej; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin.
[PSER_M3_WYB_3] |
K_U06 [4/5] |
Student ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
[PSER_M3_WYB_4] |
K_K04 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat wychowania i edukacji, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw.
[PSERN_M3_WYB_1] |
KN_W03 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej, biomedyki, psychologii, planując zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnorodnych placówkach o charakterze specjalnym i integracyjnym.
[PSERN_M3_WYB_2] |
KN_U02 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wspierającą, opiekuńczo-wychowawczą i rewalidacyjną), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii.
[PSERN_M3_WYB_3] |
KN_U04 [5/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wspierające, opiekuńczo-wychowawcze i rewalidacyjne).
[PSERN_M3_WYB_4] |
KN_K06 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Praca pisemna [PSER_M3WYB_w_1] | Przygotowanie modelowego konspektu zajęć/planu pracy/prezentacji
dla osób z niepełnosprawnością intelektualną bądź eseju na 1 z 3 tematów dotyczących tematyki zajęć.
|
PSER_M3_WYB_1 |
Aktywność w panelach dyskusyjnych [PSER_M3_WYB_w_2] | Studenci czytają zadane lektury i biorą udział w problemowej dyskusji grupowej, w której brana pod uwagę będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość wniesionej do dyskusji wiedzy, opinii.
|
PSER_M3_WYB_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PSER_M3_WYB_fs_1] | Metody podające, problemowe i praktyczne
|
40 | Przygotowanie pracy pisemnej, aktywność, studia literaturowe. |
80 |
Praca pisemna [PSER_M3WYB_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |