Moduł do wyboru I Field of study: Special Education
Programme code: 06-N1PC13.2014

Module name: Moduł do wyboru I
Module code: PSER_ M1_WYB
Programme code: 06-N1PC13.2014
Semester: winter semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 6
Description:
Przypisane dla modułu efekty kształcenia sprowadzają się do głównego celu, jakim jest wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne pozwalające na wykorzystanie metod rewalidacji w pracy wspomagającej rozwój osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wszystkie efekty kształcenia (pedagogiczne i nauczycielskie) planuje się osiągnąć w trakcie zajęć ćwiczeniowych oraz w ramach pracy własnej studenta.
Prerequisites:
Podstawowe wiadomości z zakresu pedagogiki specjalnej.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student ma elementarną wiedzę dotyczącą prawidłowości i zakłóceń procesów funkcjonowania psychospołecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz z innymi dysfunkcjami; zna metody, techniki i narzędzia pracy dydaktyczno-wychowawczej, rozumie ich znaczenie dla prawidłowego wspierania rozwoju. [PSER_M1_WYB_1]
K_W08 [2/5]
Student potrafi ocenić przydatność metod pracy rewalidacyjnej z osobami z daną niepełnosprawnością; potrafi dobrać odpowiednią metodę do wspomagania rozwoju jednostki. [PSER_M1_WYB_2]
K_U09 [3/5]
Student potrafi dokonać analizy własnych działań podejmowanych w celu poprawy jakości funkcjonowania jednostki, eliminuje metody nieskuteczne, wyznacza ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. [PSER_M1_WYB_3]
K_U14 [3/5]
Student ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań na rzecz poprawy jakości życia osób z niepełnosprawnościami; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych z użyciem różnorodnych metod rewalidacji; wykazuje aktywność, odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w tym zakresie. [PSER_M1_WYB_4]
K_K03 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania psychospołecznego i komunikacyjnego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [PSERN_M1_WYB_1]
KN_W09 [3/5]
Student posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie zaburzeń w funkcjonowaniu i możliwości rozwoju u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowanie wyników obserwacji, formułowanie wniosków oraz dobór adekwatnych do zaburzeń metod pracy. [PSERN_M1_WYB_2]
KN_U05 [2/5]
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań w celu rozwoju lub poprawy jakości funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [PSERN_M1_WYB_3]
KN_K03 [1/5]
Student jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły w zakresie stosowania specjalistycznych metod rewalidacji. [PSERN_M1_WYB_4]
KN_K07 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Praca pisemna/plakat [PSER_M1_WYB_w_1]
Forma pisemna o charakterze opisowym, obejmująca znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu lub plakat „oswajający” społeczeństwo z problematyką specjalnych potrzeb osób z niepełnosprawnością zgodnych z tematyką ćwiczeniową.
PSER_M1_WYB_1 PSERN_M1_WYB_1 PSERN_M1_WYB_2 PSERN_M1_WYB_4
Projekt zajęć [PSER_M1_WYB_ w_2]
Projekt zajęć tematycznych dla osoby z wybranym zaburzeniem z użyciem odpowiedniej metody rewalidacji-opracowanie teoretyczne i praktyczne.
PSER_M1_WYB_2 PSER_M1_WYB_3 PSER_M1_WYB_4 PSERN_M1_WYB_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [PSER_M1_WYB_fs_1]
Metody podające, problemowe i praktyczne, mikronauczanie
40
Zapoznanie z literaturą obowiązkową oraz uzupełniającą; opracowanie projektu zajęć tematycznych wraz z dokładnym przygotowaniem niezbędnych pomocy dydaktycznych; przygotowanie do praktycznej prezentacji zajęć z użyciem odpowiedniej metody rewalidacji i wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością.
80 Praca pisemna/plakat [PSER_M1_WYB_w_1] Projekt zajęć [PSER_M1_WYB_ w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)