Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym I Field of study: Special Education
Programme code: 06-N1PC13.2014

Module name: Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym I
Module code: PSER_MPG_I
Programme code: 06-N1PC13.2014
Semester: summer semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Pierwsze dwa pedagogiczne efekty kształcenia oraz pierwsze dwa efekty nauczycielskie planuje się osiągnąć podczas wykładowej formy zajęć. Na zajęciach w formie ćwiczeń oraz w ramach pracy własnej studenta planuje się osiągnąć następujące efekty: PSER_MPG_I_2; PSER_MPG_I_3; PSERN_MPG_I_1; PSERN_MPG_I_3. Podstawowym celem modułu będzie zapoznanie studenta ze specyfiką pracy rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym.
Prerequisites:
Wiedza z zakresu podstaw pedagogiki specjalnej i oligofrenopedagogiki.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna elementarną terminologię z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącą osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz pracy rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczej. [PSER_MPG_I_1]
K_W01 [1/5]
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju intelektualnego, psychologicznego oraz społecznego uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. [PSER_MPG_I_2]
K_W05 [2/5]
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę z zakresu oligofrenopedagogiki w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i pomocowych w pracy z uczniem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz planowania i organizowania działań rewalidacyjnych. [PSER_MPG_I_3]
K_U02 [2/5]
Student posiada wiedzę na temat specyfiki rozwoju osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębszym i wynikających z nich zadań dla nauczycieli pracujących z nimi na poszczególnych etapach edukacyjnych [PSERN_MPG_I_1]
KN_W01 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów [PSERN_MPG_I_2]
KN_W04 [2/5]
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod diagnostycznych, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z pracą z osobami niepełnosprawnymi w stopniu głębszym. [PSERN_MPG_I_3]
KN_U07 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Praca pisemna [PSER_MPG_I_w_1]
Indywidualnie opracowany plan zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
PSER_MPG_I_1 PSER_MPG_I_2 PSERN_MPG_I_1 PSERN_MPG_I_2
Praca pisemna/prezentacje [PSER_MPG_I_w_2]
Praca pisemna/prezentacja z zakresu jednego z obszarów tematycznych zajęć ćwiczeniowych.
PSER_MPG_I_2 PSER_MPG_I_3 PSERN_MPG_I_1 PSERN_MPG_I_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PSER_MPG_I_fs_1]
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Zgodnie z ustalonymi wymogami opracowuje plan pracy rewalidacyjnej.
20 Praca pisemna [PSER_MPG_I_w_1]
practical classes [PSER_MPG_I_fs_2]
Metody podające, problemowe i praktyczne
15
Przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji dotyczącej podanego zagadnienia.
45 Praca pisemna/prezentacje [PSER_MPG_I_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)