Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym I
Field of study: Special Education
Programme code: 06-N1PC13.2014

Module name: | Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym I |
---|---|
Module code: | PSER_MPG_I |
Programme code: | 06-N1PC13.2014 |
Semester: | summer semester 2015/2016 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Pierwsze dwa pedagogiczne efekty kształcenia oraz pierwsze dwa efekty nauczycielskie planuje się osiągnąć podczas wykładowej formy zajęć. Na zajęciach w formie ćwiczeń oraz w ramach pracy własnej studenta planuje się osiągnąć następujące efekty: PSER_MPG_I_2; PSER_MPG_I_3; PSERN_MPG_I_1; PSERN_MPG_I_3. Podstawowym celem modułu będzie zapoznanie studenta ze specyfiką pracy rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym.
|
Prerequisites: | Wiedza z zakresu podstaw pedagogiki specjalnej i oligofrenopedagogiki. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna elementarną terminologię z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącą osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz pracy rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczej.
[PSER_MPG_I_1] |
K_W01 [1/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju intelektualnego, psychologicznego oraz społecznego uczniów
z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
[PSER_MPG_I_2] |
K_W05 [2/5] |
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę z zakresu oligofrenopedagogiki w celu analizowania
i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i pomocowych w pracy z uczniem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz planowania i organizowania działań rewalidacyjnych.
[PSER_MPG_I_3] |
K_U02 [2/5] |
Student posiada wiedzę na temat specyfiki rozwoju osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębszym
i wynikających z nich zadań dla nauczycieli pracujących z nimi na poszczególnych etapach edukacyjnych
[PSERN_MPG_I_1] |
KN_W01 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania osób
o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów
[PSERN_MPG_I_2] |
KN_W04 [2/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod diagnostycznych, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z pracą z osobami niepełnosprawnymi w stopniu głębszym. [PSERN_MPG_I_3] |
KN_U07 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Praca pisemna [PSER_MPG_I_w_1] | Indywidualnie opracowany plan zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
|
PSER_MPG_I_1 |
Praca pisemna/prezentacje [PSER_MPG_I_w_2] | Praca pisemna/prezentacja z zakresu jednego z obszarów tematycznych zajęć ćwiczeniowych.
|
PSER_MPG_I_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PSER_MPG_I_fs_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
|
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Zgodnie z ustalonymi wymogami opracowuje plan pracy rewalidacyjnej.
|
20 |
Praca pisemna [PSER_MPG_I_w_1] |
practical classes [PSER_MPG_I_fs_2] | Metody podające, problemowe i praktyczne
|
15 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji dotyczącej podanego zagadnienia. |
45 |
Praca pisemna/prezentacje [PSER_MPG_I_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |