Moduł praktyczny asystencki
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-N1PC13.2014

Nazwa modułu: | Moduł praktyczny asystencki |
---|---|
Kod modułu: | PSO_Pa |
Kod programu: | 06-N1PC13.2014 |
Semestr: | semestr zimowy 2014/2015 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, pomocowych i innych. 30 godzin zajęć praktycznych w 1 semestrze realizowane będzie przez studentów w formie zaplanowanej, aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach prowadzących zajęcia z zakresu edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych intelektualnie (np. szkole, przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, OREW, świetlicy środowiskowej, SOSW, DPS, ŚDS, WTZ, itd. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką funkcjonowania różnorodnych typów placówek podejmujących wieloraką działalność pedagogiczną, nabycia przez studentów wstępnych kompetencji pedagogicznych, a także ułatwia podjęcie decyzji związanej z wyborem dalszej drogi kształcenia.
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wskazuje i charakteryzuje różne środowiska społeczne, w tym instytucje realizujące cele edukacyjne, wychowawcze, opiekuńcze, terapeutyczne, resocjalizacyjne, rewalidacyjne i inne specyficzne; dostrzega i prezentuje uporządkowaną wiedzę dotyczącą specyfiki tych środowisk i procesów w nich zachodzących. [PSO_Pa_1] |
K_W10 [2/5] |
Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, pomocowych i innych; określa relacje zachodzące pomiędzy wychowawcą/nauczycielem/ terapeutą a wychowankiem/uczniem/petentem oraz wskazuje zakres kierunkowych działań realizowanych w konkretnych typach placówek.
[PSO_Pa_2] |
K_W15 [2/5] |
Student prezentuje elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych instytucjonalnych formach działalności pedagogicznej.
[PSO_Pa_3] |
K_W16 [1/5] |
Student stosuje podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, rewalidacyjnych i innych specyficznych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań.
[PSO_Pa_4] |
K_U02 [3/5] |
Student ocenia przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej.
[PSO_Pa_5] |
K_U09 [3/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego
i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju
i kształcenia.
[PSO_Pa_6] |
K_K01 [4/5] |
Student sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.
[PSO_Pa_7] |
K_K08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Raport z praktyk [PSO_Pa_w_1] | W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka zasad organizacji i funkcjonowania placówki, w którą student wizytował w ramach praktyki |
PSO_Pa_1 |
Rejestr frekwencji [PSO_Pa_w_2] | Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. |
PSO_Pa_7 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [PSO_Pa_fs_1] | Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. |
30 | (brak informacji) |
30 |
Raport z praktyk [PSO_Pa_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |