Podstawy psychomotoryki
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-N1PC13.2014

Nazwa modułu: | Podstawy psychomotoryki |
---|---|
Kod modułu: | PSER_PPM |
Kod programu: | 06-N1PC13.2014 |
Semestr: | semestr letni 2016/2017 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Wszystkie efekty kształcenia (PSER_PPM_1; PSER_PPM_2; PSER_PPM_3; PSER_PPM_4; PSERN_PPM_1; PSERN_PPM_2; PSERN_PPM_3; PSERN_PPM_4) planuje się zrealizować w ramach zajęć w formie wykładów, zajęć ćwiczeniowych i pracy własnej studenta.
|
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu biomedyki, psychologii rozwojowej, podstaw pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagogiki
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i uwzględniającą specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami w rozwoju
[PSERN_PPM_1] |
KN_W06 [3/5] |
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych i rehabilitacyjnych)
[PSERN_PPM_2] |
KN_U08 [1/5] |
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
[PSERN_PPM_3] |
KN_K03 [1/5] |
Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceny psychomotorycznego rozwoju dziecka
[PSERN_PPM_4] |
KN_K05 [3/5] |
Student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych
[PSER_PPM_1] |
K_W01 [1/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym
[PSER_PPM_2] |
K_W05 [1/5] |
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych
[PSER_PPM_3] |
K_U02 [2/5] |
Student ma świadomość istnienia etycznego wymiaru psychomotorycznego diagnozowania i oceniania uczniów
[PSER_PPM_4] |
K_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PSER_PPM_w_1] | Kolokwium obejmujące znaczną część przewidzianych do realizacji w ramach modułu. |
PSERN_PPM_1 |
Ocena psychomotorycznego rozwoju dziecka [PSER_PPM_w_2] | Przeprowadzenie diagnozy i wypełnienie arkusza oceny psychomotorycznego rozwoju dziecka. Propozycja ćwiczeń usprawniających |
PSERN_PPM_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PSER_PPM_fs_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
|
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą |
50 |
Kolokwium [PSER_PPM_w_1] |
ćwiczenia [PSER_PPM_fs_2] | Metody podające i praktyczne
|
10 | Poznanie i przeprowadzenie oceny psychomotorycznego rozwoju dziecka |
50 |
Ocena psychomotorycznego rozwoju dziecka [PSER_PPM_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |