Podstawy psychomotoryki Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-N1PC13.2014

Nazwa modułu: Podstawy psychomotoryki
Kod modułu: PSER_PPM
Kod programu: 06-N1PC13.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia (PSER_PPM_1; PSER_PPM_2; PSER_PPM_3; PSER_PPM_4; PSERN_PPM_1; PSERN_PPM_2; PSERN_PPM_3; PSERN_PPM_4) planuje się zrealizować w ramach zajęć w formie wykładów, zajęć ćwiczeniowych i pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu biomedyki, psychologii rozwojowej, podstaw pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagogiki
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i uwzględniającą specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami w rozwoju [PSERN_PPM_1]
KN_W06 [3/5]
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych i rehabilitacyjnych) [PSERN_PPM_2]
KN_U08 [1/5]
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PSERN_PPM_3]
KN_K03 [1/5]
Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceny psychomotorycznego rozwoju dziecka [PSERN_PPM_4]
KN_K05 [3/5]
Student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych [PSER_PPM_1]
K_W01 [1/5]
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym [PSER_PPM_2]
K_W05 [1/5]
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych [PSER_PPM_3]
K_U02 [2/5]
Student ma świadomość istnienia etycznego wymiaru psychomotorycznego diagnozowania i oceniania uczniów [PSER_PPM_4]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PSER_PPM_w_1]
Kolokwium obejmujące znaczną część przewidzianych do realizacji w ramach modułu.
PSERN_PPM_1 PSERN_PPM_2 PSERN_PPM_3 PSERN_PPM_4 PSER_PPM_1 PSER_PPM_2 PSER_PPM_3 PSER_PPM_4
Ocena psychomotorycznego rozwoju dziecka [PSER_PPM_w_2]
Przeprowadzenie diagnozy i wypełnienie arkusza oceny psychomotorycznego rozwoju dziecka. Propozycja ćwiczeń usprawniających
PSERN_PPM_1 PSERN_PPM_2 PSERN_PPM_3 PSERN_PPM_4 PSER_PPM_1 PSER_PPM_2 PSER_PPM_3 PSER_PPM_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PSER_PPM_fs_1]
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą
50 Kolokwium [PSER_PPM_w_1]
ćwiczenia [PSER_PPM_fs_2]
Metody podające i praktyczne
10
Poznanie i przeprowadzenie oceny psychomotorycznego rozwoju dziecka
50 Ocena psychomotorycznego rozwoju dziecka [PSER_PPM_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)