Warsztaty metodyczne I-sztuki plastyczne w terapii Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Warsztaty metodyczne I-sztuki plastyczne w terapii
Kod modułu: 12-PE-PETP-N1-WM1.S
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Treści programowe: rysunek i jego funkcje diagnostyczne ( test drzewa, rodziny) metoda malowania 10 palcami proste techniki do wykonania z dzieckiem niepełnosprawnym (np. malowanie kredkami, malowanie po śladzie, kolorowanie wewnątrz linii, obrazki z wykorzystaniem naturalnych materiałów; farbki window colour; proste origami, malowanie świecą, wydrapywanka spod czarnej farby drukarskiej, sztuka składania serwetek, metody: collage, papier mache, Decoupage masa solna malowanie farbkami do szkła sposoby prostego rękodzieła (np.napełnianie butelek ozdobnych/ robienie zegarów ozdobnych)
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje gotowość do podejmowania pracy w grupie oraz umiejętność kierowania jej działaniami [_K_1]
K_K02 [2/5] K_K03 [3/5]
posiada umiejętność skoordynowanej, pewnej reakcji w znanych sytuacjach oraz kreatywnie reaguje na zadane działania [_K_2]
K_K01 [1/5] K_K08 [1/5]
potrafi stworzyć odpowiednie warunki dla procesu terapii przez sztukę i wykazuje gotowość do podjęcia działań plastycznych [_U_1]
K_U10 [3/5] K_U11 [4/5]
posiada umiejętności stosowania różnych sztuk plastycznych w pracy terapeutycznej, wykorzystujące naturalną aktywność każdego człowieka bez zwracania uwagi na zdolności plastyczne [_U_2]
K_U05 [4/5] K_U09 [3/5] K_U15 [4/5]
student zna teoretyczne podstawy stosowania sztuk plastycznych w terapii. Cele, funkcje jakie spełnia w pracy z osobami z różnymi zaburzeniami [_W_1]
K_W12 [1/5] K_W13 [1/5]
student zna składniki procesu terapii przez sztukę i ich istotność i ważność (miejsce, atmosfera, osoba terapeuty, charakterystyka procesu terapeutycznego, funkcja diagnostyczna) [_W_2]
K_W16 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
student projektuje wspólnie z grupą zajęcia terapeutyczne przy zastosowaniu poznanych zasad procesu terapeutycznego, odpowiednich metod plastycznych, zachowaniu odpowiednich warunków. Z przeprowadzonych zajęć przedstawia sprawozdanie pisemne (+fotograficzne)
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
prezentacja projektów [_w_2]
zaprezentowanie efektów przeprowadzonych projektów. Analiza własnych działań terapeutycznych oraz dzielenie się spostrzeżeniami o trudnościach i osiągnięciach podczas realizowania projektów
_K_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
metody: podająca (zapoznanie z podstawowymi założeniami procesu terapii przez sztukę oraz podstawowymi narzędziami diagnostycznymi-test drzewa, rodziny)’ metoda praktycznego działania-proste techniki pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; metody wykorzystujące naturalne składniki jako element edukacji ekologicznej; metoda projektów
15
zapoznanie się z podstawową literaturą związaną z terapią przez sztukę; praca nad projektem zajęć terapii przez sztukę. Stworzenie scenariusza, dobór właściwych metod, wybór grupy, przeprowadzenie projektu; przygotowanie sprawozdania z zajęć oraz przygotowanie sposobu prezentacji
75 projekt [_w_1] prezentacja projektów [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)