Muzyka filmowa
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2014
| Nazwa modułu: | Muzyka filmowa |
|---|---|
| Kod modułu: | 09-RE-S1-MUZa |
| Kod programu: | 09-S1RE12.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2015/2016 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem modułu jest:
- zapoznanie z rolą i wielorakimi funkcjami estetycznymi muzyki w filmowym dziele sztuki
- przeprowadzanie szczegółowych analiz audiowizualnych dzieł filmowych pod kątem będącym przedmiotem modułu
- zapoznanie z twórczością wybitnych przedstawicieli kompozytorów muzyki filmowej
|
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę w zakresie obejmującym rolę i wielorakie funkcje muzyki w filmie – muzyki filmowej, w ujęciu historycznym i współcześnie [MUZa_1] |
K_W01 [5/5] |
Posiada wiedzę umożliwiającą świadome (w odniesieniu do roli i funkcji) zastosowanie muzyki jako pełnowartościowego składnika warstwy dźwiękowej formy audiowizualnej – w reklamie, reportażu, w dokumencie filmowym oraz filmie fabularnym [MUZa_2] |
K_W01 [5/5] |
Posiada wiedzę wynikającą z analizy audiowizualnej wybranych dzieł filmowych w których funkcje i rola muzyki uzyskały miejsce szczególne. Posiada wiedzę dotyczącą sylwetek twórczych i charakteru twórczości wybitnych kompozytorów muzyki filmowej [MUZa_3] |
K_W01 [4/5] |
Potrafi dokonać analizy dzieła audiowizualnego ze szczególnym uwzględnieniem funkcji i roli muzyki [MUZa_4] |
K_U04 [4/5] |
Wykazuje kompetencje społeczne związane z nawiązywaniem kontaktów, budowaniem relacji międzyludzkich niezbędnych dla prawidłowego i efektywnego realizowania założeń realizacji utworu audiowizualnego, z uwzględnieniem znaczenia warstwy dźwięku [MUZa_5] |
K_K01 [5/5] |
Wykazuje kompetencje społeczne związane z umiejętnością nawiązywania kontaktu i artykułowaniem intencji twórczych związanych z warstwą muzyczną własnego dzieła audiowizulanego wobec kompozytora czy też reżysera dźwięku [MUZa_6] |
K_K02 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [MUZa_w_1] | Weryfikacja zakresu pozyskiwanej wiedzy, utrwalanie i wdrożenia praktyczne, aktywność i zaangażowanie, prezentacja własnych poglądów estetycznych i indywidualnych, autorskich interpretacji w podejmowanych analizach audiowizualnych |
MUZa_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [MUZa_fs_1] | Wykład z elementami dyskusji |
15 | Przygotowanie własnych materiałów audiowizualnych w celu ich omówienia. |
5 |
Ocena ciągła [MUZa_w_1] |
| ćwiczenia [MUZa_fs_2] | Prezentacja wybranych dzieł kinematografii polskiej i zagranicznej w formie projekcji z emisją dźwięku w systemie Dolby Digital 5.1 |
30 | Przygotowanie do analizy audiowizualnej w oparciu o własne realizacje, lektura przedmiotowej literatury. |
10 |
Ocena ciągła [MUZa_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||