Realizacja dźwięku w filmie dokumentalnym Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2014

Nazwa modułu: Realizacja dźwięku w filmie dokumentalnym
Kod modułu: 09-RE-S1-DZWb
Kod programu: 09-S1RE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest: -przygotowanie do w pełni samodzielnej realizacji filmu dokumentalnego z uwzględnieniem wszelkich jej postulatów audiowizualnych, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich działań w obrębie warstwy dźwiękowej filmu - w aspekcie technologicznym oraz estetycznym - uruchomienie i utrwalenie procesów intelektualnych, percepcyjnych oraz twórczych, prowadzących do myślenia kategoriami znaczeń dźwięku w filmie dokumentalnym, do „myślenia dźwiękiem”, nie zaś wyłącznie kategoriami znaczeń wizualnych - pobudzenie oraz rozwijanie w pełni audiowizualnej wrażliwości i świadomości studenta w ocenie audiowizualnej dzieła filmowego jako spójnej całości - uruchomienie instrumentów percepcyjnych i mechanizmów intelektualnych niezbędnych dla analitycznego i syntetycznego sposobu rozumienia struktury utworu filmowego ze szczególnym uwypukleniem znaczenia poszczególnych elementów struktury warstwy dźwięku - przygotowanie do współpracy z reżyserem i operatorem dźwięku na planie zdjęć oraz na etapie postprodukcji dźwięku w zakresie umiejętności artykułowania zapotrzebowań realizowanego przez siebie filmu w obszarze dźwięku - przekazanie wiedzy niezbędnej dla zrozumienia wszelkich – technologicznych oraz estetycznych - aspektów związanych z realizacją, funkcjami, rolą i znaczeniem dźwięku na każdym etapie realizacji dzieła filmowego
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu z zakresu dźwięku w filmie i telewizji
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę na temat sposobów i technik realizacji nagrań dźwięku na planie zdjęć filmu dokumentalnego oraz czynników niezbędnych dla prawidłowej realizacji tego procesu, z uwzględnieniem parametrów technicznych oraz znaczenia, roli i funkcji estetycznych warstwy dźwiękowej filmowego dzieła sztuki [DZWb_1]
K_W08 [5/5] K_U03 [5/5]
Posiada wiedzę na temat selekcji, klasyfikacji oraz sposobów wykorzystania materiału dźwiękowego zrealizowanego na planie zdjęciowym oraz poza planem zdjęć filmu [DZWb_2]
K_W08 [5/5]
Posiada wiedzę dotyczącą istoty działań postprodukcyjnych (w aspekcie technologicznym i estetycznym) na etapie udźwiękowienia i zgrania finalnego filmu dokumentalnego: montaż i opracowanie materiału setkowego, nagrania dodatkowe, realizacja nagrań efektów synchronicznych, montaż i premix efektów bocznych, montaż muzyki, premix i zgranie końcowe w formacie 5.1 [DZWb_3]
K_W08 [5/5] K_U15 [5/5]
Posiada umiejętność dokonania samodzielnej oceny prawidłowości realizacji dźwięku na planie zdjęć filmu dokumentalnego poprzez analizę na poziomie technicznym oraz estetycznym [DZWb_4]
K_U04 [5/5]
Potrafi dokonać analizy zapotrzebowań w dźwiękowe środki wyrazu realizowanych przez siebie zadań z zakresie udźwiękowienia własnego filmu dokumentalnego [DZWb_5]
K_U15 [5/5]
Potrafi samodzielnie, na poziomie podstawowym, dokonać realizacji dźwięku na planie zdjęć [DZWb_6]
K_U03 [5/5] K_U15 [5/5]
Wykazuje kompetencje społeczne związane z nawiązywaniem kontaktów, budowaniem relacji międzyludzkich niezbędnych dla realizacji wszelkich postulatów realizowanej przez siebie fabuły filmowej, z uwzględnieniem wszelkich zapotrzebowań technologicznych oraz estetycznych w obszarze dźwięku w filmie dokumentalnym [DZWb_7]
K_K02 [5/5] K_K05 [5/5]
Wykazuje kompetencje społeczne związane z umiejętnością nawiązywania kontaktu i artykułowaniem potrzeb związanych z kształtem dźwiękowym własnego filmu dokumentalnego wobec operatora dźwięku, reżysera dźwięku i innych specjalistów związanych bezpośrednio z realizacją dźwięku w filmie – zarówno na etapie analizy audiowizualnej scenariusza, dokumentacji i realizacji zdjęć, jak również na etapie udźwiękowienia filmu dokumentalnego [DZWb_8]
K_U11 [5/5] K_K03 [5/5] K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [DZWb_w_1]
Weryfikacja zakresu pozyskiwanej wiedzy, utrwalanie i wdrożenia praktyczne, aktywność i zaangażowanie, prezentacja własnych poglądów estetycznych i indywidualnych, autorskich interpretacji w podejmowanych analizach audiowizualnych
DZWb_1 DZWb_2 DZWb_3 DZWb_4 DZWb_5 DZWb_6 DZWb_7 DZWb_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DZWb_fs_1]
Ćwiczenia z elementami dyskusji, prezentacja wybranych dzieł dokumentalistyki polskiej i zagranicznej, prezentacja i objaśnianie charakteru działania środków realizacji dźwięku na planie filmowym, opis technik realizacji dźwięku, organizacja ćwiczeń na planie zdjęć filmu dokumentalnego w produkcji bieżącej, organizacja ćwiczeń w studio zgrań
30
Prezentacja własnych materiałów audiowizualnych w celu ich omówienia, przeprowadzenie analizy audiowizualnej prac własnych, lektura literatury przedmiotu
30 Ocena ciągła [DZWb_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)