Podstawy terapii pedagogcznej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy terapii pedagogcznej
Kod modułu: 12-PE-PETP-N2-1PTP
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot podstawy terapii pedagogicznej ma umożliwić studentom poznanie aktualnych tendencji w zakresie terapii, zdobyć elementarną wiedzę na temat utrudnień rozwojowych u uczniów ze specjalnymi potrzebami, działalnością profilaktyczną w postępowaniu terapeutycznym. Ma umożliwić opanowanie umiejętności planowania przebiegu wstępnej diagnozy, konstruowania programów indywidualnych, przebiegu terapii korekcyjno-kompensacyjnej
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracach grupowych [_K_1]
K_K07 [2/5] K_K08 [2/5]
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [_K_2]
K_K01 [2/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U03 [2/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności [_U_2]
K_U04 [2/5] K_U10 [4/5]
posiada podstawową wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z podstawami terapii pedagogicznej [_W_1]
K_W10 [2/5] K_W16 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
_U_1 _W_1
analiza tekstów [_w_2]
sprawdzenie stopnia znajomości wybranych zagadnień przez studentów- przygotowanie materiałów do dyskusji
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
praca pisemna-diagnoza ucznia [_w_3]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić wstępną diagnozę indywidualną ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, skonstruować program indywidualny oraz przebieg terapii korekcyjno-kompensacyjnej
_K_2 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład wybranych elementarnych zagadnień związanych z terapią pedagogiczną
5
naliza literatury, dokumentów, praca z tekstem
50 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
analiza tekstów z dyskusją; przedstawienie przez studentów efektów pracy pisemnej -analiza przypadków
5
przygotowanie materiałów do dyskusji, analiza literatury, dokumentów, indywidualnych programów i przebiegu terapii
60 analiza tekstów [_w_2] praca pisemna-diagnoza ucznia [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)