Edukacja zdrowotna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Edukacja zdrowotna
Kod modułu: 12-PE-PETP-N2-4EZ
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przygotowanie studentów do pracy z osobami niepełnosprawnymi w różnym wieku z różnymi chorobami i w zróżnicowanych stanach klinicznych. Kształtowanie w trakcie pracy postaw prozdrowotnych u pacjentów oraz analizowanie podstawowych zagrożeń zdrowotnych i sposobów ich zapobiegania.
Wymagania wstępne:
Wiadomości z zakresu biologii, anatomii i fizjologii człowieka objęte programem szkoły średniej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [4/5]
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio moduluje to podejście wśród innych [_K_2]
K_K06 [4/5]
ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego (zdrowotnego) regionu, kraju, Europy i świata [_K_3]
K_K08 [4/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie posiada umiejętność konstruowania rozbudowania ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy z obszaru zdrowia , korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych [_U_1]
K_U03 [4/5] K_U04 [4/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych [_U_2]
K_U08 [2/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problem ów pedagogiczno-zdrowotnych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowych działań w określonych obszarach praktycznych edukacji zdrowotnej [_U_3]
K_U07 [2/5]
ma pogłębioną wiedz e na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym [_W_1]
K_W06 [4/5]
ma uporządkowaną wiedz ę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w zakresie edukacji zdrowotnej [_W_2]
K_W10 [4/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, fizjologicznych podstaw kształcenia i wychowania, rozumie istot e funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii dysharmonii, normy i patologii. [_W_3]
K_W11 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
z teorii na podstawie testu uzupełnień/wyboru
_K_2 _U_3 _W_1 _W_3
prezentacja [_w_2]
studenci opracowują i przedstawiają własne prezentacje ze szczegółowych tematów ćwiczeń
_K_1 _K_3 _U_1 _U_2 _W_2
konwersatoria [_w_3]
studenci pracując w grupie omawiają studium przypadku i wskazują na możliwe do wystąpienia błędy.
_K_2 _U_1 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykłady z zakresu edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem środków multimedialnych
5
zapoznanie się z zalecaną literaturą
50 zaliczenie pisemne [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
prezentacja prac indywidualnych i grupowych; omawianie studium przypadków z zakresu zdrowia i patologii
5
przygotowanie prezentacji na podstawie literatury; prezentacja problemów zachowań prozdrowotnych
60 prezentacja [_w_2] konwersatoria [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)