Wykład monograficzny Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Wykład monograficzny
Kod modułu: 12-PE-OP-N2-4WM
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
praca w grupach - podział potrzeb, źródeł zagrożeń w realizacji u dzieci i młodzieży z uwzględnieniem specyfiki rozwoju i środowiska życia , poszukiwanie form pomocy indywidualnej; przygotowanie pomocy, zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie (także z dziećmi o rozwoju nieharmonijnym i zaburzonym – również niepełnosprawnych )
Wymagania wstępne:
Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki, teorii wychowania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K02 [4/5]
jest wrażliwy na potrzeby innych ludzi, na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania i współpracy z otoczeniem, z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, do aktywnego uczestnictwa w grupach i działaniach, organizacjach realizujących działania pedagogiczne [_K_2]
K_K06 [4/5] K_K07 [4/5] K_K08 [4/5]
krytycznie i refleksyjnie analizuje teksty naukowe, na ich podstawie samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne [_U_1]
K_U03 [4/5] K_U04 [4/5] K_U05 [4/5] K_U11 [4/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat pedagogiki powiązanych z nią dyscyplin, zjawisk społecznych rozmaitej natury i umiejętnie je wykorzystywać do diagnozowania i projektowania działań praktycznych [_U_2]
K_U02 [4/5] K_U06 [4/5] K_U07 [4/5] K_U08 [4/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat rozwoju człowieka, różnych środowisk wychowawczych, instytucji, placówek opiekuńczo-wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, na temat kulturowych uwarunkowań procesów edukacyjnych we współczesnych społeczeństwach [_W_1]
K_W06 [4/5] K_W08 [4/5] K_W13 [4/5] K_W14 [4/5]
rozumie i stosuje w nowy sposób uzyskaną wiedzę o człowieku, procesach edukacyjnych, zasadach i normach etycznych, problemach opiekuńczo-wychowawczych, społecznych, cywilizacyjnych i ich wzajemnych powiązaniach [_W_2]
K_W07 [4/5] K_W11 [4/5] K_W12 [4/5] K_W16 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
jest wrażliwy na potrzeby innych ludzi, na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania i współpracy z otoczeniem, z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, do aktywnego uczestnictwa w grupach i działaniach, organizacjach realizujących działania pedagogiczne
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
na wykładach prezentowane będą kwestie i problemy zarówno teoretyczne jak i praktyczne. Metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film)
5
studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej do egzaminu. Przygotowanie do zaliczenia treści programowych przedmiotu
85 egzamin pisemny [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)