Edukacja wielo i międzykulturowa z metodyką
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2014

Module name: | Edukacja wielo i międzykulturowa z metodyką |
---|---|
Module code: | 12-PE-OP-N2-4EWM |
Programme code: | 12-N2PE12.2014 |
Semester: | summer semester 2014/2015 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Moduł przygotowuje studentów do rozumienia szerokich powiązań i uwarunkowań rozwoju człowieka z rozwojem zrównoważonym), podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie ekologicznej, ekonomicznej i socjalnej równowagi w dynamicznie zmieniającym się świecie. Celem jest zdobycie i rozwój kompetencji pedagogicznych studentów w zakresie konstruowania, realizacji i ewaluacji programu, poszczególnych jednostek tematycznych oraz ścieżki – edukacja wielo- i międzykulturowa (operacjonalizacja celów, zadania, dobór treści kształcenia, metod, form realizacji, środków dydaktycznych). |
Prerequisites: | Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki, teorii wychowania. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma pogłębioną świadomość integralnej wizji człowieka, świadomość rozwoju własnej tożsamości oraz świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, świata [_K_1] |
K_K01 [4/5] |
umie oceniać zjawiska i zachowania w myśl hasła rozumna tolerancja wobec odmienności; charakteryzuje się wrażliwością na potrzeby innych ludzi, kulturą pedagogiczną i twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów egzystencjalnych, społecznych, opiekuńczo-wychowawczych ludzi różniących się pod wieloma względami: płeć, rasa, religia, wyznanie, narodowość, etniczność, pochodzenie społeczne, status materialny, (nie)pełnosprawność, system wartości itd.; uczestnikiem życia kulturalnego jako organizator lub odbiorca [_K_2] |
K_K03 [4/5] |
dostrzega, rozpoznaje i klasyfikuje potrzeby osób należących do innych kręgów etnicznych, narodowych, społecznych, wyznaniowych itd.; krytycznie i refleksyjnie analizuje wytwory kultury i teksty naukowe z zakresu pedagogiki międzykulturowej, na ich podstawie samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne i sytuacje wychowawcze [_U_1] |
K_U01 [4/5] |
umiejętnie i kreatywnie tworzy rozwiązania (opracowuje programy), podejmuje działania odpowiednie do nowo zaistniałej sytuacji Innego : projektuje w ramach ścieżki „edukacja międzykulturowa” sytuacje edukacyjne przeciwdziałania uprzedzeniom i dyskryminacji ze względu na płeć, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, narodowość, wiek, (nie)pełnosprawność i z innych przyczyn; projektuje sytuacje edukacyjne wspomagające rozwój i kształtowanie się tożsamości jednostki; ; porozumiewa się sprawnie w mowie i na piśmie przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_2] |
K_U03 [4/5] |
ma uporządkowaną wiedzę o na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki międzykulturowej oraz metodyki edukacji regionalnej, wielokulturowej i międzykulturowej [_W_1] |
K_W01 [4/5] |
rozumie i stosuje uzyskaną wiedzę o człowieku (odmiennym – rasa, płeć, orientacja seksualna, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, wiek, (nie)pełnosprawność itd.), kulturze, edukacji międzykulturowej (cele, treści, metody, formy, warunki, rezultaty) w ich wzajemnych powiązaniach [_W_2] |
K_W06 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
praca egzaminacyjna [_w_1] | test (krótkie ustrukturyzowane pytania (SSQ,), pytania testowe: jednokrotnej odpowiedzi, wielokrotnej odpowiedzi, typu Tak/Nie) ze znajomości treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki modułu oraz znajomości lektur (wyznaczonych przez prowadzącego) z zakresu literatury modułu. |
_K_1 |
projekt [_w_2] | - opracowanie w grupach, przedstawienie i omówienie projektów sytuacji edukacyjnych wspierających rozwój jednostki odmiennej kulturowo. |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [_fns_1] | na wykładach prezentowane będą kwestie i problemy zarówno teoretyczne jak i praktyczne;
metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film) |
5 | studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu |
60 |
praca egzaminacyjna [_w_1] |
practical classes [_fns_2] | analiza krytyczna i praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień przy wykorzystaniu: metod podających (pogadanka); metody problemowych (dyskusja, burza mózgów), metod eksponujących (ekspozycja); opracowanie w grupach projektu sytuacji edukacyjnych (metody problemowe, praktyczne, gry dydaktyczne); prezentacja studenckich projektów |
5 | samodzielny wybór i dobór tekstów i materiałów, przydatnych do przygotowania projektu.
Projektowanie sytuacji edukacyjnych wspierających jednostkę odmienną (praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień) |
50 |
projekt [_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |