Terapia dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Terapia dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-6TCP
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot Terapia dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu ma na celu kształcenie wrażliwości studentów na zaburzenia dyslektyczne oraz poszerzanie ich wiedzy i kompetencji w zakresie terapii w szkolnym okresie życia dziecka. Studenci poznają także aspekty pracy terapeutycznej pedagoga.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności pedagogiczne [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk związanych z terapią dysleksji [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U07 [3/5] KNO_U01 [3/5] KN_U01 [3/5] KN-U02 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U10 [3/5]
posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań terapeutycznych [_U_2]
K_U04 [3/5] K_U05 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U12 [3/5] KN_U16 [3/5] KN_U17 [3/5] KN_U18 [3/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł, przewiduje skutki konkretnych działań terapeutycznych; [_U_3]
K_U06 [2/5] KNO_U02 [2/5] KN_U05 [2/5] KN_U15 [2/5]
posiada uporządkowaną wiedzę na temat źródeł trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci oraz terminologii używanej w przedmiocie. [_W_1]
K_W01 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W03 [4/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i wybranych metod stosowanych w terapii dysleksji [_W_2]
K_W02 [3/5] K_W04 [3/5] K_W12 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W02 [3/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zajęcia projektowe [_w_1]
Sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić opis koniecznych i potrzebnych działań terapeutycznych w odniesieniu do konkretnego przypadku z wykorzystaniem: ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych, programów indywidualnych, scenariuszy zajęć oraz konspektu.
_K_1 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
metoda projektu
5
wykonanie grupowego projektu dotyczącego koniecznych i potrzebnych działań terapeutycznych w odniesieniu do konkretnego przypadku z wykorzystaniem: ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych, programów indywidualnych, scenariuszy zajęć oraz konspektu.
25 zajęcia projektowe [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)