Metodyka terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Metodyka terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-4MTONI
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot ma umożliwić studentom poznanie podstawnych założeń z zakresu metodyki pracy osób niepełnosprawnych intelektualnie, narzędzi wykorzystywanych w diagnozowaniu wymienionej grupy osób jak również terapii i modyfikacje metod. Istotą zalecę jest poznanie funkcjonowania osoby niepełnosprawnej intelektualnie oraz zapoznanie się z wsparciem instytucjonalnym i poza instytucjonalnym w procesie terapeutycznym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się [_K_1]
K_K01 [2/5] KN_K01 [2/5] KNO_K02 [2/5]
w kontaktach interpersonalnych (zarówno z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie jak również ich rodzinami) wykazuje postawę szacunku i zrozumienia dla osób będących w trudnej sytuacji [_K_2]
K_K05 [4/5] K_K07 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K03 [4/5] KN_K04 [4/5] KN_K06 [4/5]
w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie wykazuję rozwagę, dojrzałość i zaangażowanie w diagnozowaniu oraz realizowaniu terapii [_K_3]
K_K04 [4/5] KN_K03 [4/5] KN_K05 [4/5] KNO_K01 [4/5]
ma praktyczne umiejętności poszukiwania twórczych metod pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z dostosowaniem do ich indywidualnych potrzeb [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U07 [2/5] KNO_U01 [2/5] KN_U01 [2/5] KN-U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U10 [2/5]
umie samodzielnie dokonać diagnozy osoby niepełnosprawnej intelektualnie, potrafi zaprojektować i zorganizować indywidualne i środowiskowe wsparcie [_U_2]
K_U10 [4/5] KNO_U03 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5] KN_U13 [4/5]
ma praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej i alternatywnej w komunikowaniu się z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie [_U_3]
K_U03 [2/5] K_U12 [2/5] KNO_U03 [2/5] KN_U06 [2/5] KN_U13 [2/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu teorii diagnozy, terapii i metodyki pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie [_W_1]
K_W04 [4/5] K_W05 [2/5] K_W12 [5/5] K_W15 [2/5] KN_W01 [4/5] KN_W02 [4/5] KN_W03 [5/5] KN_W04 [5/5] KN_W06 [4/5] KN_W09 [2/5] KN_W10 [2/5]
zna teorie na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym jak również społecznym, z uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej. Rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_2]
K_W06 [2/5] K_W11 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W02 [2/5] KN_W09 [4/5] KN_W11 [4/5] KN_W14 [2/5]
posiada wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej [_W_3]
K_W13 [2/5] K_W16 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W10 [2/5] KN_W12 [2/5] KN_W13 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
Sprawdzający wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw diagnozowania i wykorzystywanych terapii, z uwzględnieniem teorii rozwoju człowieka w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie, rozumie podstawowych pojęć m.in. funkcjonalność i dysfunkcjonalność, harmonia i dysharmonia, norma i patologia, wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej
_U_1 _W_1 _W_3
projekt [_w_2]
Ma zawierać diagnozę wraz z propozycją działań skierowanych w stosunku do osoby niepełnosprawnej intelektualnie wraz z zaangażowaniem do działań terapeutycznych rodziców, sprawdzenie umiejętności pracy w grupie
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych; prezentacje prac grupowych dotyczących terapii oraz modyfikacji metod dostosowanych do indywidualnych możliwości niepełnosprawnych intelektualnie
5
analiza literatury, rozporządzeń MEN dotyczących niepełnosprawnych intelektualnie; zebranie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji; przygotowanie do dyskusji
45 kolokwium pisemne [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)