Terapia zaburzeń parcjalnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Terapia zaburzeń parcjalnych
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-1TZP
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot Terapia zaburzeń parcjalnych ma przybliżyć studentom sylwetkę dziecka z dysharmoniami w rozwoju spowodowanymi zaburzeniami parcjalnymi w sferze percepcyjnej (wzrokowej i słuchowej), kinestetyczno- ruchowej, w sferze zdolności matematycznych i in. Tematyka ma pozwolić na opanowanie umiejętności wstępnej diagnozy i terapii zaburzeń związanych z lateralizacją, dysleksją, dyskalkulią i in. Student poznaje charakter współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i z rodzicami. Tworzy podstawy warsztatu terapeuty oraz programów indywidualnych do pracy z dzieckiem z zaburzeniami parcjalnymi.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy [_K_1]
K_K02 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_K07 [3/5]
dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą [_K_2]
K_K05 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K04 [3/5] KN_K06 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat symptomów zaburzeń na tle zmian rozwojowych; potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną w celu analizowania i interpretowania zaburzeń; [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U06 [3/5] K_U07 [3/5] KNO_U01 [3/5] KNO_U02 [3/5] KN_U01 [3/5] KN-U02 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U05 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U15 [3/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł, przewiduje skutki konkretnych działań terapeutycznych; ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania [_U_2]
K_U04 [2/5] K_U05 [2/5] K_U06 [2/5] KNO_U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U05 [2/5] KN_U07 [2/5] KN_U08 [2/5] KN_U12 [2/5] KN_U15 [2/5] KN_U16 [2/5] KN_U17 [2/5] KN_U18 [2/5]
posiada wiedzę na temat terminologii, dynamiki, teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zaburzeniami parcjalnymi [_W_1]
K_W01 [4/5] KNO_W01 [4/5] KN_W03 [4/5]
posiada wiedzę na temat determinantów zaburzeń i właściwych metod oddziaływań terapeutycznych [_W_2]
K_W11 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
opisująca wybrane zagadnienia związane z zaburzeniami mowy i języka u dzieci i u dorosłych, z przykładami wstępnej diagnozy zaburzenia, wyznaczeniem celów terapii logopedycznej
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
prezentacja prac grupowych dotyczących wybranych zaburzeń mowy i języka u dziecka i u dorosłych
6
zebranie i przygotowanie prezentacji w grupach; przygotowanie do dyskusji
45 prezentacja [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)