Podstawy terapii pedagogicznej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy terapii pedagogicznej
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-2PTP
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot podstawy terapii pedagogicznej ma umożliwić studentom poznanie aktualnych tendencji w zakresie terapii, zdobyć elementarną wiedzę na temat utrudnień rozwojowych u uczniów ze specjalnymi potrzebami, działalnością profilaktyczną w postępowaniu terapeutycznym. Ma umożliwić opanowanie umiejętności planowania przebiegu wstępnej diagnozy, konstruowania programów indywidualnych, przebiegu terapii korekcyjno-kompensacyjnej
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracach grupowych [_K_1]
K_K07 [2/5] K_K08 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K04 [2/5] KNO_K01 [2/5]
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [_K_2]
K_K01 [2/5] KN_K01 [2/5] KNO_K02 [2/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U03 [2/5] KN_U06 [2/5] KN_U13 [2/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności [_U_2]
K_U04 [2/5] K_U10 [4/5] KNO_U03 [4/5] KN_U03 [2/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5] KN_U13 [4/5] KN_U16 [2/5] KN_U17 [2/5] KN_U18 [2/5]
posiada podstawową wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z podstawami terapii pedagogicznej [_W_1]
K_W10 [2/5] K_W16 [4/5] KN_W07 [2/5] KN_W08 [2/5] KN_W12 [4/5] KN_W13 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów, literatury przedmiotu i podstawowych zagadnień związanych z tematem w formie testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
praca pisemna-wykonanie diagnozy indywidualnej ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [_w_2]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić wstępną diagnozę indywidualną ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, skonstruować program indywidualny oraz przebieg terapii korekcyjno-kompensacyjnej
_K_2 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
wykład wybranych elementarnych zagadnień związanych z terapią pedagogiczną; analiza tekstów z dyskusją; przedstawienie przez studentów efektów pracy pisemnej -analiza przypadków
5
analiza literatury, dokumentów, praca z tekstem; przygotowanie materiałów do dyskusji, analiza literatury, dokumentów, indywidualnych programów i przebiegu terapii
45 kolokwium pisemne [_w_1] praca pisemna-wykonanie diagnozy indywidualnej ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)