Wczesne wspomaganie kompetencji komunikacyjnych i społecznych dziecka Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2014

Nazwa modułu: Wczesne wspomaganie kompetencji komunikacyjnych i społecznych dziecka
Kod modułu: 12-PE-WD-N2-3WKK
Kod programu: 12-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Treści: podstawowe założenia wspomagania koncepcji komunikacyjnych i społecznych dziecka charakterystyka pomocy komunikacyjnych poszerzona charakterystyka i sposoby pracy poszczególnymi systemami komunikacji wsparcie rodziny i współpraca w kształtowaniu kompetencji językowych małego dziecka
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę dokształcania się [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
w kontaktach z osobami niesłyszącymi wykazuję inicjatywę i chęć nawiązania kontaktu [_K_2]
K_K03 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KNO_K02 [3/5]
ma praktyczne umiejętności poszukiwania właściwych metod komunikacji z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju oraz umiejętności zastosowania tychże metod alternatywnej komunikacji w praktyce [_U_1]
K_U07 [3/5] K_U10 [3/5] KNO_U01 [3/5] KNO_U03 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U13 [3/5]
potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne do zastosowania różnych form komunikacji [_U_2]
K_U11 [3/5] K_U12 [3/5] KNO_U03 [3/5] KN_U09 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U13 [3/5]
potrafi w zakresie podstawowym komunikować się za pomocą różnych form, jako jednej z form alternatywnej komunikacji z dzieckiem z dysfunkcją w rozwoju [_U_3]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_U16 [3/5] KN_U17 [3/5] KN_U18 [3/5]
ma podstawową wiedzę dotyczącą różnych metod komunikacji alternatywnej w pracy z małymi dziećmi [_W_1]
K_W11 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_W11 [3/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania małych dzieci posługujących się alternatywnymi metodami komunikacji [_W_2]
K_W12 [3/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5]
zna koncepcje wspomagania rozwoju dziecka [_W_3]
K_W01 [3/5] K_W05 [3/5] KNO_W01 [3/5] KNO_W02 [3/5] KN_W03 [3/5] KN_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
stworzenie własnego folderu osobistego jedną z metod komunikacji alternatywnej
_K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
prezentacja przestrzenna [_w_2]
pokazująca umiejętność posługiwania się poznanymi znakami i regułami języka migowego
_K_1 _U_3 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
metoda wykładu: teoretyczne podstawy komunikacji alternatywnej w pracy z osobą z zaburzonym rozwojem; metoda pokazu oraz zajęć praktycznych;
5
analiza literatury dotyczącej problematyki przedmiotu; przyswojenie przez studenta poszczególnych systemów komunikowania się oraz stworzenie własnego „folderu osobistego” za pomocą jednego z systemów; nabieranie wprawy w płynnym posługiwaniu się znakami poznanych podczas zajęć.
75 projekt [_w_1] prezentacja przestrzenna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)