Działania wokalno-instrumentalne w terapii 2/TM
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2014

Nazwa modułu: | Działania wokalno-instrumentalne w terapii 2/TM |
---|---|
Kod modułu: | 13-EM-TM-S2-DWI2 |
Kod programu: | 13-S2EM12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Specyfika modułu Działania wokalno-instrumentalne w terapii 2 polega na wykształceniu u przyszłego terapeuty kreatywnego myślenia we wszelkich działaniach wokalnych i instrumentalnych. Student na zajęciach powinien wykazać się dużą dozą pomysłowości oraz umiejętnością wykorzystania wcześniej nabytej wiedzy muzycznej: zarówno tej teoretycznej, jak praktycznej w celu konstruowania działań terapeutycznych . |
Wymagania wstępne: | Realizacja efektów kształcenia modułów: Harmonia 1-3, Zasady muzyki 1-2, Teoretyczne podstawy muzykoterapii, Podstawy arteterapii, Elementy pedagogiki specjalnej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada ogólną wiedzę teoretyczną z zakresu zasad i elementów muzyki oraz budowy formalnej utworu
i rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi zastosować je w działaniach terapeutycznych.
[13-EM-TM-S2-DWI2_1] |
K_W04 [3/5] |
Posiada umiejętność samodzielnego wykonywania ćwiczeń oraz tworzenia własnych koncepcji na ich podstawie zawartych w systemach i metodach wykorzystujących twórcze odniesienia do głosu ludzkiego oraz instrumentów konwencjonalnych i niekonwencjonalnych w działaniach terapeutycznych. [13-EM-TM-S2-DWI2_2] |
K_U01 [4/5] |
Posiada praktyczne umiejętności wokalne i instrumentalne pozwalające na aktywne uczestniczenie oraz prowadzenie zespołów wykorzystujących głos ludzki i instrumentarium Orffa w placówkach terapeutycznych
oraz jest przygotowany do prowadzenia różnego rodzaju projektów artystycznych.
[13-EM-TM-S2-DWI2_3] |
K_U08 [3/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia poprzez osobiste doświadczenia oraz potrafi komunikować się
i przekazywać wiedzę w sposób przystępny oraz wykorzystać własną kreatywność, myślenie i wyobraźnię do tworzenia nowych zadań.
[13-EM-TM-S2-DWI2_4] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie praktyczne [DWI2_w_1] | - sprawdzenie umiejętności precyzyjnego i ekspresyjnego odtwarzania i tworzenia zadań, wykonywanych głosem oraz na instrumentach konwencjonalnych
i niekonwencjonalnych, w oparciu o literaturę;
- sprawdzenie stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej
w postaci przedstawienia własnych osiągnięć twórczych z wykorzystaniem różnego rodzaju konstrukcji wokalnych i instrumentalnych przeznaczonych dla pacjentów
w różnym wieku.
|
13-EM-TM-S2-DWI2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [DWI2_fs_1] | - metoda aktywizująca, inspirująca studentów do praktycznego działania;
- prezentacja – przedstawienie przez studentów efektów pracy własnej
|
15 | - wyszukanie z literatury różnego rodzaju piosenek i instrumentacji do odtworzenia na zajęciach;
- samodzielne przygotowanie instrumentacji (również od strony technicznej) do piosenek
i utworów własnej kompozycji
w oparciu o instrumenty konwencjonalne
i niekonwencjonalne
|
35 |
zaliczenie praktyczne [DWI2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |