Nowoczesna biblioteka: Aksjologiczne aspekty tekstów kultury dla młodego odbiorcy Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2.2025

Nazwa modułu: Nowoczesna biblioteka: Aksjologiczne aspekty tekstów kultury dla młodego odbiorcy
Kod modułu: W1-BN-NB-N2-AATKMO02
Kod programu: W1-N2BN19.2.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł poświęcony jest analizie tekstów kultury adresowanych do dzieci i młodzieży z perspektywy aksjologicznej. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji w zakresie interpretacji przekazów kulturowych pod kątem obecnych w nich wartości, norm i idei oraz ich wpływu na kształtowanie tożsamości młodego odbiorcy. Moduł uwzględnia współczesne wyzwania aksjologiczne, takie jak różnorodność, inkluzywność, etyka przekazu i wpływ mediów cyfrowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę na temat aksjologicznych aspektów tekstów kultury adresowanych do młodego odbiorcy, zna współczesne konteksty kulturowe, społeczne i medialne wpływające na kształtowanie wartości, norm i idei w przekazach kulturowych. [AATKMO02_1]
K_W01 [5/5]
Student potrafi analizować i interpretować teksty kultury dla młodego odbiorcy z uwzględnieniem kontekstu aksjologicznego, społecznego i kulturowego. [AATKMO02_2]
K_U05 [5/5]
Student potrafi krytycznie ocenić teksty kulturowe pod kątem obecnych w nich wartości, norm i idei oraz ich potencjalnego wpływu na rozwój dzieci i młodzieży. [AATKMO02_3]
K_U02 [5/5]
Student jest gotów do pogłębionej refleksji nad aksjologicznym wymiarem tekstów kultury oraz świadomego uczestnictwa w kształtowaniu odpowiedzialnych i inkluzywnych praktyk kulturowych, uwzględniających potrzeby młodego odbiorcy. [AATKMO02_4]
K_K02 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [AATKMO02_fs_1] 10 Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
zaliczenie AATKMO02_1 AATKMO02_2 AATKMO02_3 AATKMO02_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)