Współczesne formy publikacji w perspektywie kulturowej
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Współczesne formy publikacji w perspektywie kulturowej |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-N2-WFPwPK02 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi formami publikacji w ujęciu kulturowym. Omawiane będą różne sposoby tworzenia, rozpowszechniania i odbioru treści, zarówno w tradycyjnych mediach drukowanych, jak i w przestrzeni cyfrowej (np. e-booki, blogi, podcasty, media społecznościowe). Szczególny nacisk położony zostanie na analizę kulturowego znaczenia publikacji, ich wpływu na społeczeństwo, przemiany praktyk czytelniczych.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat współczesnych form publikacji – zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych – oraz ich funkcji kulturowych i społecznych. [WFPwPK02_1] |
K_W03 [4/5] |
Student zna i rozumie mechanizmy tworzenia, dystrybucji i odbioru publikacji w kontekście przemian praktyk czytelniczych oraz wpływu nowych mediów na komunikację społeczną. [WFPwPK02_2] |
K_W08 [4/5] |
Student potrafi analizować różne formy publikacji pod kątem ich znaczenia kulturowego, sposobu przekazu oraz wpływu na odbiorców w różnych środowiskach społecznych [WFPwPK02_3] |
K_U03 [4/5] |
Student potrafi krytycznie interpretować współczesne praktyki publikacyjne i czytelnicze, wykorzystując wiedzę z zakresu kultury, mediów i komunikacji społecznej. [WFPwPK02_4] |
K_U01 [3/5] |
Student jest gotów do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturowym jako twórca lub odbiorca publikacji, świadomie kształtując relacje między tekstem, technologią a społeczeństwem. [WFPwPK02_5] |
K_K03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [WFPwPK02_fs_1] | 15 |
Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
WFPwPK02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |