Graphic Design – Workshop
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2.2025

Module name: | Graphic Design – Workshop |
---|---|
Module code: | W1-BN-N2-PG01 |
Programme code: | W1-N2BN19.2.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu studenci uzyskują wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i edycją grafiki rastrowej i wektorowej – w kontekście działalności bibliotecznej i informacyjnej. Studenci poznają w praktyce specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, jego funkcjonalność, zakres typowych zastosowań i ograniczenia; uczą się tworzyć materiały wizualne przeznaczone zarówno do prezentacji w formie cyfrowej, jak i do druku. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna zasady projektowania graficznego i specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane do projektowania i edycji grafiki rastrowej i wektorowej. Rozumie przydatność umiejętności z tego zakresu w kontekście działalności instytucji kultury. [PG01_01] |
K_W03 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi stosować zasady projektowania graficznego do tworzenia produktów cyfrowych przeznaczonych do prezentacji sieciowej i materiałów do druku. Wykorzystuje do tego specjalistyczne oprogramowanie komputerowe. [PG01_02] |
K_U04 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi tworzyć projekty graficzne z uwzględnieniem potrzeb i wymagań różnych grup użytkowników instytucji kultury. [PG01_03] |
K_U05 [2/5] |
Osoba studiująca wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania graficznego do usprawnienia komunikacji z otoczeniem społecznym oraz uatrakcyjnienia i ułatwienia dostępu do zasobów i usług bibliotecznych i informacyjnych. [PG01_04] |
K_U07 [3/5] |
Student jest gotów do twórczego i świadomego wykorzystywania metod i narzędzi projektowania graficznego w celu kreowania wizerunku biblioteki i ośrodka informacji jako nowoczesnych instytucji kultury, odpowiadających na potrzeby użytkowników i wyzwania współczesnej komunikacji społecznej. [PG01_05] |
K_K04 [2/5] |
Osoba studiująca jest świadoma stałej, uwarunkowanej rozwojem technologii informacyjnych potrzeby samodzielnego rozwijania kompetencji zawodowych z zakresu projektowania graficznego, niezbędnych do tworzenia materiałów wizualnych na potrzeby instytucji kultury. [PG01_06] |
K_K06 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [PG01_fs_1] | 15 |
Demonstration-imitation [c06] Working with a computer [d01] Production exercise – workshop [e02] Creation/production – creative workshop [e03] Self-education [f01] |
course work |
PG01_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |