Otwarte zasoby naukowe i edukacyjne
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N1BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Otwarte zasoby naukowe i edukacyjne |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-N1-OPOZ06 |
Kod programu: | W1-N1BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł wprowadza studentów w świat otwartych zasobów naukowych i edukacyjnych, kładąc nacisk na ich dostępność i zasady korzystania. Studenci poznają koncepcję wolnych licencji (np. Creative Commons), różne poziomy otwartości publikacji oraz znaczenie domeny publicznej dla kultury i nauki. Zajęcia mają formę laboratorium, które umożliwia nabycie praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego wyszukiwania, oceny i wykorzystywania otwartych zasobów w pracy naukowej i edukacyjnej.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawowe pojęcia i zasady związane z otwartymi zasobami naukowymi i edukacyjnymi, w tym wolnymi licencjami i domeną publiczną. [OPOZ06_1] |
K_W10 [4/5] |
Student potrafi wyszukiwać, oceniać i wykorzystywać otwarte zasoby naukowe i edukacyjne. [OPOZ06_2] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi wykorzystać otwarte zasoby naukowe i edukacyjne do autoedukacji [OPOZ06_3] |
K_U08 [4/5] |
Student wykazuje gotowość do promowania idei otwartości wiedzy i różnego dostępu do informacji. [OPOZ06_4] |
K_K04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [OPOZ06_fs_1] | 10 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z komputerem [d01] |
zaliczenie |
OPOZ06_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |