Laboratorium interpretacyjne
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2.2025
| Nazwa modułu: | Laboratorium interpretacyjne |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FP-LI-S1-LI |
| Kod programu: | W1-S1FP19.2.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | W trakcie kursu studentki i studenci zapoznają się z różnorodnymi strategiami interpretacyjnym, prezentowanymi przez mistrza/mistrzynię prowadzących kurs. Laboratoryjny charakter przedmiotu ma pozwolić osobom studiującym na samodzielne wykorzystanie języków interpretacji, które poprzedza konfrontacja teoretycznych modeli interpretacji z możliwością ich praktycznego użycia oraz krytyczna lektura interpretacji kanonicznych/mistrzowskich. Studenci budują swój eklektyczny warsztat interpretacyjny w oparciu o historycznie zmienne i innowacyjne strategie interpretacyjne. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna pojęcia z zakresu interpretacji i potrafi aplikować je do wybranych tekstów literackich [01] |
K_W04 [4/5] |
zna i rozumie historyczny przebieg kształtowania się różnych modeli interpretacyjnych, do których jest w stanie odnieść się krytycznie [02] |
K_W06 [4/5] |
potrafi wskazać innowacyjne metody interpretacyjne w polu współczesnej humanistyki i twórczo je wykorzystać [03] |
K_U04 [4/5] |
potrafi zastosować adekwatne strategie interpretacyjne w celu uzyskania przekonującego wyniku własnych inicjatyw badawczych [04] |
K_U06 [4/5] |
jest gotów do podjęcia przekonujących i twórczych działań jako interpretator tekstów kultury [05] |
K_K02 [4/5] |
jest gotów do polemiki z mistrzami z poszanowaniem ich dorobku interpretacyjnego [06] |
K_K01 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [L] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||