Konwersatorium językoznawcze II
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2.2025
| Nazwa modułu: | Konwersatorium językoznawcze II |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FP-S1-KJ.2 |
| Kod programu: | W1-S1FP19.2.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Osoby studiujące w ramach konwersatorium językoznawczego II mają możliwość wyboru tematyki zajęć spośród kilku zróżnicowanych propozycji. Zajęcia mają charakter autorski, a ich tematyka wykracza poza zakres językoznawczych przedmiotów kierunkowych. Udział w zajęciach służy indywidualizacji kształcenia dzięki umożliwieniu osobom studiującym rozwijania swoich zainteresowań językoznawczych oraz ukierunkowuje je na wybór seminarium licencjackiego. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna i rozumie typową terminologię z zakresu dyscyplin humanistycznych przydatną dla językoznawstwa i polonistyki, zgodnie z tematyką konwersatorium [01] |
K_W02 [4/5] |
zna i rozumie główne kierunki rozwoju i wybrane współczesne osiągnięcia językoznawstwa i polonistyki [02] |
K_W06 [4/5] |
potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii właściwej dla językoznawstwa i polonistyki, brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich [03] |
K_U01 [4/5] |
potrafi aktualizować stan swojej wiedzy w zakresie zagadnień szczegółowych typowych dla językoznawstwa i polonistyki oraz rozwijać umiejętności lingwistyczne, w tym komunikacyjne [04] |
K_U09 [3/5] |
jest gotów do uznania znaczenia wiedzy eksperckiej w rozwiązywaniu wybranych problemów poznawczych właściwych dla językoznawstwa i polonistyki [05] |
K_K01 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [K] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||