Seminarium dyplomowe I
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2.2025
| Nazwa modułu: | Seminarium dyplomowe I |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FP-S1-SEMD.1 |
| Kod programu: | W1-S1FP19.2.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu merytoryczne i metodologiczne przygotowanie osoby uczestniczącej do wyboru tematu pracy licencjackiej, sporządzenia jej zaplecza bibliograficznego, a wreszcie przygotowania jej szczegółowego konspektu. W ramach modułu omawiana jest struktura pracy, właściwości stylistyczne i edytorskie rozprawy, kwestie prawa autorskiego i zakres korzystania z narzędzi cyfrowych (SI). W ramach modułu osoby uczestniczące pogłębiają i poszerzają swoją wiedzę w odniesieniu do wybranego tematu i umiejętność samodzielnego gromadzenia, selekcji i wykorzystania materiału badawczego. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna i rozumie zasady postępowania badawczego, ich następstwo i możliwe trudności występujące na poszczególnych jego etapach, a także sposoby radzenia sobie z nimi [01] |
K_W10 [4/5] |
zna i rozumie podstawowe przepisy prawa autorskiego, rozpoznaje normy etyczne związane z nimi, także w odniesieniu do narzędzi SI oraz w kontekście przedsiębiorczego funkcjonowania na rynku pracy [02] |
K_W08 [3/5] |
potrafi gromadzić, selekcjonować, wartościować źródła informacji, korzystać z bibliografii, katalogów, zasobów cyfrowych [03] |
K_U02 [3/5] |
potrafi stawiać pytania badawcze, tezy i hipotezy, a także planować działania badawcze indywidualne i/lub grupowe [04] |
K_U06 [3/5] |
jest gotów brać udział w dyskusjach, prezentować swoje zdanie, przyjmować i formułować sądy krytyczne w oparciu o zasady argumentacji [05] |
K_K02 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| seminarium [S] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||