Moduł humanistyczny: nowoczesna komparatystyka
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2.2025
| Nazwa modułu: | Moduł humanistyczny: nowoczesna komparatystyka |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FP-S1-MH |
| Kod programu: | W1-S1FP19.2.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć w ramach modułu nowoczesna komparatystyka jest zapoznanie studentek i studentów z możliwościami, teoriami i historią perspektyw porównawczych w naukach humanistycznych. W polu zainteresowania znajdą się złożone i zróżnicowane relacje – budowane zgodnie z praktykami komparatystycznymi – między tekstami, ideami, obiektami, językowymi aktami mowy etc. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
wykazuje gotowość do zaakceptowania różnych typów odmienności [01] |
K_K04 [3/5] |
potrafi wykroczyć poza myślenie oparte na wzorcach monokulturowych [02] |
K_U05 [3/5] |
potrafi połączyć praktyki komparatystyczne z etycznymi celami - dialogem, dyskusją i debatą prowadzoną w duchu równości i wzajemnego szacunku [03] |
K_U06 [3/5] |
zna w zaawansowanym stopniu różne praktyki komparatystyczne, terminy i dyskusje w obrębie studiów komparatystycznych [04] |
K_W07 [3/5] |
rozumie wybrane kulturowe, polityczne, społeczne, geograficzne i językowe uwarunkowania tworzonych artefaktów [05] |
K_W08 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [C] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||