Konwersatorium historycznoliterackie IV
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2.2025
| Nazwa modułu: | Konwersatorium historycznoliterackie IV |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FP-S1-KH.4 |
| Kod programu: | W1-S1FP19.2.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Osoba studiująca realizuje konwersatoria historycznoliterackie stanowiące uzupełnienie głównego kursu historii literatury (wykład + ćwiczenia). Celem konwersatoriów jest bliższy i bardziej szczegółowy namysł nad wybranymi zjawiskami właściwymi danej epoce literackiej. Temat proponowanego konwersatorium powinien ujmować zjawiska/problemy uznawane za ważne i charakterystyczne dla właściwego okresu, ukazywać powiązanie literatury polskiej z innymi literaturami, kulturą, ideologią czy życiem społecznym. Konwersatorium historycznoliterackie IV porusza zagadnienia związane głównie z literaturą XX wieku (1918-1989). |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna i rozumie omawiane zjawisko w powiązaniu z problematyką epoki literackiej (XX w.), której ono dotyczy [01] |
K_W03 [3/5] |
zna i rozumie aktualny stan wiedzy dotyczącej omawianego zjawiska, a także różne stanowiska badawcze dotyczące literatury XX wieku [02] |
K_W04 [4/5] |
zna i rozumie kulturowy i cywilizacyjny kontekst omawianego zjawiska w ujęciu diachronicznym i synchronicznym (literatura lat 1918-1989) [03] |
K_W07 [4/5] |
potrafi sformułować i przedstawić interpretację omawianego zjawiska z uwzględnieniem wiedzy historycznoliterackiej (dot. literatury współczesnej) i zewnętrznych kontekstów [04] |
K_U04 [4/5] |
jest gotów do wieloaspektowego omawiania i wartościowania stanowisk badawczych odnoszących się do omawianego zjawiska oraz literatury XX wieku [05] |
K_K02 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [K] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||