Nowoczesna biblioteka: Szkolne Centra Informacji Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025

Nazwa modułu: Nowoczesna biblioteka: Szkolne Centra Informacji
Kod modułu: W1-BN-NB-S2-SCI03
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł koncentruje się na szkolnych centrach informacji jako instytucjach kultury funkcjonujących w środowisku edukacyjnym. Analizowana jest ich rola w rozwijaniu kompetencji kulturowych i informacyjnych młodzieży, wspieraniu edukacji nieformalnej oraz animacji kultury w szkole. Studenci poznają modele organizacyjne tych ośrodków, ich funkcje kulturotwórcze oraz metody pracy z uczniami w kontekście uczestnictwa w kulturze i integracji społecznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą funkcjonowania szkolnych centrów informacji jako instytucji kultury, w tym ich roli w edukacji kulturowej. [SCI03_01]
K_W03 [4/5]
Student zna regulacje prawne dotyczące działalności szkolnych centrów informacji. [SCI03_02]
K_W06 [4/5]
Student potrafi zdiagnozować problemy kulturowe i edukacyjne w środowisku szkolnym i zaproponować rozwiązania. [SCI03_03]
K_U02 [4/5]
Student potrafi opracować i wdrażać innowacyjne metody pracy kulturotwórczej w szkolnym centrum informacji. [SCI03_04]
K_U04 [4/5]
Student uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych w pracy instytucji kultury. [SCI03_05]
K_K02 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [SCI03_fs_1] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
zaliczenie SCI03_01 SCI03_02 SCI03_03 SCI03_04 SCI03_05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)