Projektowanie graficzne - warsztaty Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025

Nazwa modułu: Projektowanie graficzne - warsztaty
Kod modułu: W1-BN-S2-PG01
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu studenci uzyskują wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i edycją grafiki rastrowej i wektorowej – w kontekście działalności bibliotecznej i informacyjnej. Studenci poznają w praktyce specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, jego funkcjonalność, zakres typowych zastosowań i ograniczenia; uczą się tworzyć materiały wizualne przeznaczone zarówno do prezentacji w formie cyfrowej, jak i do druku.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna zasady projektowania graficznego i specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane do projektowania i edycji grafiki rastrowej i wektorowej. Rozumie przydatność umiejętności z tego zakresu w kontekście działalności instytucji kultury. [PG01_01]
K_W03 [2/5]
Osoba studiująca potrafi stosować zasady projektowania graficznego do tworzenia produktów cyfrowych przeznaczonych do prezentacji sieciowej i materiałów do druku. Wykorzystuje do tego specjalistyczne oprogramowanie komputerowe. [PG01_02]
K_U04 [3/5]
Osoba studiująca potrafi tworzyć projekty graficzne z uwzględnieniem potrzeb i wymagań różnych grup użytkowników instytucji kultury. [PG01_03]
K_U05 [2/5]
Osoba studiująca wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania graficznego do usprawnienia komunikacji z otoczeniem społecznym oraz uatrakcyjnienia i ułatwienia dostępu do zasobów i usług bibliotecznych i informacyjnych. [PG01_04]
K_U07 [3/5]
Student jest gotów do twórczego i świadomego wykorzystywania metod i narzędzi projektowania graficznego w celu kreowania wizerunku biblioteki i ośrodka informacji jako nowoczesnych instytucji kultury, odpowiadających na potrzeby użytkowników i wyzwania współczesnej komunikacji społecznej. [PG01_05]
K_K04 [2/5]
Osoba studiująca jest świadoma stałej, uwarunkowanej rozwojem technologii informacyjnych potrzeby samodzielnego rozwijania kompetencji zawodowych z zakresu projektowania graficznego, niezbędnych do tworzenia materiałów wizualnych na potrzeby instytucji kultury. [PG01_06]
K_K06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PG01_fs_1] 30 Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie PG01_01 PG01_02 PG01_03 PG01_04 PG01_05 PG01_06
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)