Terminologia w języku angielskim
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S1BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Terminologia w języku angielskim |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-S1-TJA04 |
Kod programu: | W1-S1BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych w zakresie anglojęzycznej terminologii z obszaru informacji naukowej i bibliotekoznawstwa. Studenci zapoznają się z różnego typu źródłami terminologii, przyswajają specjalistyczne słownictwo związane z różnymi aspektami funkcjonowania książki, informacji i bibliotek w procesach komunikacji społecznej oraz cyrkulacji kultury i wiedzy. Zajęcia przygotowują studentów do efektywnego posługiwania się językiem angielskim w działalności naukowej i zawodowej, a także w praktycznych sytuacjach wymagających sprawnego korzystania z anglojęzycznych systemów informacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna ogólną i specjalistyczną terminologię w języku angielskim z zakresu informacji naukowej i bibliotekoznawstwa. Rozumie i akceptuje konieczność międzynarodowego, interdyscyplinarnego dyskursu na rzecz rozwoju wiedzy o książce i informacji, zarówno w ujęciu nauk o kulturze i religii, jak i z perspektywy nauk o komunikacji społecznej i mediach. [TJA04_1] |
K_W02 [3/5] |
Osoba studiująca zna tradycyjne i cyfrowe źródła terminologii (słowniki, glosariusze, normy, bazy terminologiczne), i rozumie ich przydatność w interakcjach z interesariuszami instytucji kultury i wiedzy. [TJA04_2] |
K_W07 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi ustnie i pisemnie wypowiadać się i porozumiewać w języku angielskim na tematy związane z książką, informacją i wiedzą – w różnych sytuacjach komunikacyjnych, w kontekstach akademickich, zawodowych i praktycznych. [TJA04_3] |
K_U04 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi wyszukiwać i selekcjonować zasoby terminologiczne oraz wykorzystywać je w pracy z anglojęzycznymi tekstami fachowymi i naukowymi. [TJA04_4] |
K_U01 [2/5] |
Osoba studiująca jest przygotowana do stosowania anglojęzycznej terminologii w aktywności akademickiej i zawodowej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych. [TJA04_5] |
K_K01 [2/5] |
Osoba studiująca jest świadoma stałej, uwarunkowanej rozwojem nauki i technologii informacyjnych potrzeby samodzielnego rozwijania kompetencji językowych w zakresie terminologii angielskiej związanej z książką i informacją. [TJA04_6] |
K_K02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [TJA04_fs_1] | 30 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z komputerem [d01] Symulacja [e07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
TJA04_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |