Komunikacja specjalistyczna w biznesie
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-N2FG23.2025

Nazwa modułu: | Komunikacja specjalistyczna w biznesie |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS2-KSB |
Kod programu: | W1-N2FG23.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest pogłębianie wiedzy z zakresu zasad i praktyk niemieckiej komunikacji biznesowej oraz rozwijanie na poziomie pogłębionym umiejętności efektywnej komunikacji biznesowej w języku niemieckim, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów językowych i kulturowych, skutecznej komunikacji w środowisku zawodowym, a także specjalizowanie kompetencji w zakresie sposobów konstruowania jasnych i poprawnych wypowiedzi oraz stosowania specjalistycznego słownictwo w kontekstach profesjonalnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje pełną gotowość do dogłębnej krytycznej analizy posiadanej wiedzy oraz odbieranych treści zawartych w sylabusie, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia, świadomie uznając znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu zarówno problemów poznawczych, jak i praktycznych, w przypadku napotkania trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu aktywnie poszukuje opinii eksperta adekwatnie do treści sylabusa [K01] |
FG_K01 [3/5] |
potrafi efektywnie współpracować w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku biznesowym, dostosowując swoje komunikaty do różnych złożonych i nietypowych kontekstów i odbiorców zgodnie z treścią sylabusa [K02] |
FG_K03 [5/5] |
potrafi w sposób profesjonalny i na poziomie pogłębionym dostosowywać komunikację w biznesie do specyfiki relacji w krajach niemieckojęzycznych adekwatnie do treści sylabusa [U01] |
FG_U01 [5/5] |
potrafi w sposób wyspecjalizowany i profesjonalny dostosowywać komunikację w biznesie do specyfiki relacji w krajach niemieckojęzycznych [U02] |
FG_U01 [5/5] |
posiada pogłębioną zdolność do skutecznego przekazywania informacji, występowania przed odbiorcami biznesowymi oraz zarządzania przekazem wizualnym i werbalnym adekwatnie do treści sylabusa [U03] |
FG_U04 [4/5] |
potrafi świadomie i precyzyjnie posługiwać się terminologią branżową w języku niemieckim, dostosowując jej użycie do kontekstu profesjonalnego na poziomie pogłębionym adekwatnie do treści sylabusa [U04] |
FG_U04 [3/5] |
ma pogłębioną wiedzę dotyczącą zasad i specyfiki komunikacji biznesowej w języku niemieckim oraz jej zastosowań w środowisku zawodowym [W01] |
FG_W07 [5/5] |
ma pogłębioną wiedzę teoretyczną, która pozwoli na dogłębną krytyczną analizę i świadome stosowanie języka biznesowego w realnych sytuacjach zawodowych w sposób profesjonalny [W02] |
FG_W07 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS2-KSB-C] | 18 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
K02 |
wykład [W1-FGS2-KSB-W] | 9 |
Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |