Trening praktycznych umiejętności komunikacyjnych w języku niemieckim 2
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-N2FG23.2025

Nazwa modułu: | Trening praktycznych umiejętności komunikacyjnych w języku niemieckim 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS2-TPUK-2 |
Kod programu: | W1-N2FG23.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Cele modułu realizowane są na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze zajęcia z treningu praktycznych umiejętności komunikacyjnych w języku niemieckim ukierunkowane są na pogłębienie zaawansowanej kompetencji językowej rozumianej jako wypadkowa sprawności receptywnych i produktywnych. W szczególności zaś doskonalona i pogłębiana jest sprawność rozumienia tekstów pisanych i mówionych oraz umiejętność konstruowania i redagowania wypowiedzi pisemnych oraz ustnych. Po drugie celem modułu jest sukcesywny przyrost wiedzy z zakresu leksyki i struktur gramatycznych języka niemieckiego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
krytycznie i dogłębnie ocenia swoją wiedzę, ma świadomość konieczności stałego samorozwoju i zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów w obszarach objętych treściami kształcenia modułu [K01] |
FG_K01 [4/5] |
wykazuje pełną gotowość do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych wymagających użycia języka niemieckiego w złożonych i nietypowych sytuacjach komunikacyjnych obejmujących obszar działalności zawodowej [K02] |
FG_K02 [5/5] |
ma opanowane struktury leksykalne i gramatyczne języka niemieckiego na poziomie wysoko zaawansowanym i potrafi je stosować w zależności od specyfiki sytuacji komunikacyjnej, tj. złożonej i nietypowej z obszaru działalności zawodowej [U01] |
FG_U01 [4/5] |
potrafi kompetentnie skonstruować wypowiedź ustną lub pisemną w języku niemieckim na poziomie wysoko zaawansowanym, w tym na tematy specjalistyczne, zgodnie z konwencją przyjętą dla danego języka docelowego i docelowych standardów kulturowych z zachowaniem poprawności gramatycznej, leksykalnej i stylistycznej oraz stosownie do zaistniałej sytuacji komunikacyjnej, tj. złożonej i nietypowej z obszaru działalności zawodowej [U02] |
FG_U01 [4/5] |
potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w językowej komunikacji interpersonalnej i interkulturowej stosownie do specyfiki języka niemieckiego, w tym wykonywać zadania w warunkach zmiennych i nieprzewidywalnych przez:
- właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących,
- dokonywanie oceny, krytycznej analizy i zaawansowanej syntezy oraz prezentacji tych informacji,
- stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, wykazując umiejętność ich przystosowania lub opracowania nowych metod i narzędzi,
- profesjonalne i kompleksowe opracowanie problemu [U03] |
FG_U01 [5/5] |
biegle i kompetentnie dyskutuje i argumentuje oraz prowadzi debaty w języku niemieckim na poziomie wysoko zaawansowanym, wykorzystując nabyte kompetencje komunikacyjne w ramach zespołu / w grupie, kierując pracą zespołu oraz przyjmując wiodącą rolę w dyskusji oraz potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w grupie [U04] |
FG_U06 [4/5] |
ma świadomość ciągłego rozwoju języka i w związku z tym potrafi umiejętnie i samodzielnie planować oraz realizować proces własnego uczenia się przez całe życie w zakresie zgodnym z treściami kształcenia modułu [U05] |
FG_U10 [4/5] |
ma wyspecjalizowaną kompetencję językową i komunikacyjną w obszarze języka niemieckiego, wykazując się przy tym znajomością strategii i technik pracy z tekstem pisanym oraz mówionym w języku obcym na poziomie wysoko zaawansowanym [W01] |
FG_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS2-TPUK-2-C] | 20 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |