Wybrane zagadnienia z komunikacji specjalistycznej
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-N2FG23.2025

Nazwa modułu: | Wybrane zagadnienia z komunikacji specjalistycznej |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS2-WZKS |
Kod programu: | W1-N2FG23.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest pogłębianie wiedzy i specjalizowanie kompetencji językowej (kognitywnej, komunikatywnej i interkulturowej) związanej z działalnością zawodową w obszarze filologii germańskiej w zakresie charakterystyki języków specjalistycznych, w tym roli języków specjalistycznych we współczesnym świecie, wzajemnej relacji języków specjalistycznych oraz ich relacji do języka ogólnego/standardowego, specyficznych cech języków specjalistycznych na różnych płaszczyznach, w tym tekstowej, a także w zakresie terminologii specjalistycznej |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje wysoką gotowość do dogłębnej, krytycznej analizy posiadanej wiedzy oraz odbieranych treści z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia, świadomie uznaje fundamentalne znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych adekwatnie do treści określonych w sylabusie [K01] |
FG_K01 [5/5] |
wykazuje pełną gotowość do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, kierując się przy tym najwyższymi standardami etyki i profesjonalizmu, świadomie przestrzega zasad etyki zawodowej, nie tylko stosując je w swojej pracy, ale także aktywnie promując ich znaczenie wśród współpracowników adekwatnie do treści sylabusa [K02] |
FG_K02 [4/5] |
wykazuje pogłębiony poziom umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w zakresie języków specjalistycznych oraz zasad komunikacji specjalistycznej do efektywnej realizacji złożonych i nietypowych zadań komunikacyjnych w tym obszarze, opierając się na właściwym doborze źródeł i informacji z nich pochodzących, a także ich dogłębnej ocenie, krytycznej analizie i zaawansowanej syntezie z zastosowaniem odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych [U01] |
FG_U01 [5/5] |
poprawnie stosuje na poziomie pogłębionym poznaną terminologię z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych w złożonych i nietypowych sytuacjach komunikacji specjalistycznej [U02] |
FG_U01 [4/5] |
posiada wysoko rozwiniętą umiejętność komunikacji ze specjalistami i osobami spoza kręgu specjalistów w zakresie lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych studiowanego języka kierunkowego, wykorzystuje w stopniu pogłębionym precyzyjną, specjalistyczną terminologię, demonstrując dogłębną znajomość zagadnień z tego obszaru, a jednocześnie swobodnie dobiera i stosuje różne techniki komunikacyjne, dostosowując je do kontekstu akademickiego i profesjonalnego [U03] |
FG_U04 [4/5] |
potrafi w sposób pogłębiony samodzielnie planować i realizować własne uczenie się w obszarze komunikacji specjalistycznej, wykazuje wysoki stopień samodzielności w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu procesu uczenia się przez całe życie w zakresie języka kierunkowego adekwatnie do treści sylabusa [U04] |
FG_U10 [4/5] |
ma usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę (kognitywną, komunikatywną i interkulturową) w zakresie charakterystyki języków specjalistycznych i komunikacji specjalistycznej, roli języków specjalistycznych we współczesnym świecie, wzajemnej relacji języków specjalistycznych oraz ich relacji do języka ogólnego/standardowego [W01] |
FG_W01 [5/5] |
zna na poziomie pogłębionym terminologię z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych występującą w złożonych i nietypowych sytuacjach komunikacji specjalistycznej [W02] |
FG_W07 [5/5] |
ma usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie specyficznych cech języków specjalistycznych i zasad komunikacji specjalistycznej oraz terminologii specjalistycznej [W03] |
FG_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS2-WZKS-C] | 18 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
K02 |
wykład [W1-FGS2-WZKS-W] | 9 |
Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |