S1. Kariera i rozwój
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2.2025

Nazwa modułu: | s1. Kariera i rozwój |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-S-BiK4 |
Kod programu: | W3-SMPS19.2.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2029/2030 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie studentów do zdobycia zasadniczych umiejętności i kompetencji doradcy zawodu. Opierają się one na wiedzy dotyczącej współczesnego rynku pracy i jego przemian – w konsekwencji wiedzy na temat oczekiwań obecnych organizacji wobec pracownika. W efekcie student potrafi udzielić podstawowej pomocy w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych w wyborze zawodu i kierunku kształcenia oraz szkolenia uwzględniając możliwości psychiczne i życiowe klientów, a także potrzeby rynku pracy oraz możliwości systemu edukacyjnego, zna zasady współpracy z różnorodnymi podmiotami w procesie orientacji zawodowej klienta, zna i potrafi stosować adekwatne narzędzia psychologiczne. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działań na rzecz poszanowania każdego człowieka w środowisku pracy [PS_K_3_5] |
PS_K_3 [3/5] |
Jest gotów do rozwijania dorobku zawodu psychologa w uwzględnieniem zmieniających się potrzeb organizacji i rynku pracy [PS_K_5_11] |
PS_K_5 [3/5] |
Potrafi planować i organizować pracę własną jako psycholog biznesu i kariery [PS_U_10_6] |
PS_U_10 [3/5] |
Potrafi planować i realizować działania na rzecz rozwoju innych osób oraz wspierać innych w procesie świadomego kierowania własnym rozwojem. [PS_U_11_8] |
PS_U_11 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii biznesu i kariery w procesie selekcji teorii psychologicznych, analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz projektowania i realizacji pomocy psychologicznej [PS_U_2_6] |
PS_U_2 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę psychologii biznesu i kariery, dysponując aparatem pojęciowym oraz wiedzą teoretyczną i empiryczną konieczną do opisu i wyjaśniania zarówno tradycyjnych, jak i nowych zjawisk w tym obszarze psychologii stosowanej [PS_W_6_21] |
PS_W_06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [2] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PS_K_3_5 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |