Systemy mediów w Europie i na świecie 2 Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N1OF19.2025

Nazwa modułu: Systemy mediów w Europie i na świecie 2
Kod modułu: W8-OF-N1-MED2
Kod programu: W8-N1OF19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu student zdobywa wiedzę teoretyczną na temat systemów mediów w Europie i na świecie, a także rozwija umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne z zakresu mediów i komunikowania. Zajęcia realizowane są w formie wykładów z elementami dyskusji kierowanej. Mają one na celu zapoznanie studentów z poszczególnymi zagadnieniami teoretycznymi dot. systemów medialnych w Polsce, Europie i na świecie. Dyskusja dotyczy prezentowanego na danym wykładzie tematu. Jej kierunek nadaje prowadzący. Studenci zachęcani są do zadawania pytań, wyrażania swoich opinii oraz analizowania zaprezentowanych treści i próby interpretacji przedstawionych problemów. Dyskusja ma za zadanie również zachęcić studentów do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i wykorzystuje podstawowe koncepcje z zakresu wiedzy o mediach i komunikowaniu oraz strategie komunikacyjne. [MED2_1]
K_W14 [5/5]
Student zna i potrafi przedstawić zarys historyczny dziejów mediów masowych w Polsce, Europie i na świecie. [MED2_2]
K_W14 [4/5]
Student potrafi wymienić i opisać znane mu doktryny medialne i rozwiązania normatywne. [MED2_3]
K_W14 [3/5]
Student potrafi wymienić i omówić znane mu modele komunikowania medialnego. [MED2_4]
K_W14 [4/5]
Student potrafi wykorzystać zasady komunikowania z otoczeniem w wystąpieniu ustnym, pracy pisemnej oraz prezentacji multimedialnej. [MED2_5]
K_U15 [5/5]
Student potrafi analizować treści przekazów medialnych w kontekście zjawisk społecznych. [MED2_6]
K_U14 [5/5]
Student posiada zdolność do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach. [MED2_7]
K_K01 [3/5]
Student wykorzystując w swojej pracy cytaty, przypisy oraz odwołania do prac innych autorów, a także podając materiały źródłowe z których korzystał przy realizowaniu zadania, jest świadomy konieczności ochrony praw autorskich. [MED2_8]
K_K09 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [MED2-1] 15 Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Projekcja [c02] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Spektakl [c04] 
Prezentacja [c07] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
egzamin MED2_1 MED2_2 MED2_3 MED2_4 MED2_5 MED2_6 MED2_7 MED2_8
ćwiczenia [MED2-2] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Ekspozycja [c01] 
Projekcja [c02] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Praktyka [e05] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie MED2_1 MED2_2 MED2_3 MED2_4 MED2_5 MED2_6 MED2_7 MED2_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)