Proces produkcji filmowej
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N1OF19.2025

Nazwa modułu: | Proces produkcji filmowej |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-N1-PPF |
Kod programu: | W8-N1OF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędną wiedzę, która pozwoli mu w sposób profesjonalny funkcjonować w obszarze produkcji i filmu, gdy w przyszłości będzie podejmował się pełnienia różnorodnych funkcji w strukturze grupy produkcyjnej. Student zapoznaje się ze szczegółowym planem produkcji filmu, jego strukturą i sposobem jego wykonania w kontekście zrozumienia niezbędności tych czynności jako warunku koniecznego do spełnienia, bez którego nie jest możliwe wykonanie jakiegokolwiek procesu produkcji. Zrozumienie przez studenta istoty poszczególnych działań i czynności wykonywanych w procesie produkcji filmu – od planistycznych po wykonawcze – jest osiągane poprzez przyswojenie na samym początku pojęć ogólnych nie odnoszących się tylko to sfery produkcji filmu fabularnego. Bez zrozumienia istoty tego co to jest proces, produkcja, organizacja, siły i
środki produkcji, technologia, funkcja czasu, elementy zbioru i powiązania pomiędzy nimi nie jest możliwe świadome i pełne zrozumienie algorytmu działań podejmowanych we wszystkich fazach procesu produkcji filmu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada znajomość toku produkcji filmów [PPF_1] |
K_W08 [5/5] |
Student potrafi swobodnie porozumiewać się z innymi uczestnikami procesu produkcji filmu poprzez przyswojenie pojęć charakterystycznych dla branży filmowo-telewizyjnej oraz makro i mikroekonomii. [PPF_2] |
K_U01 [5/5] |
Student rozumie istotną rolę funkcji czasu jako elementu porządkującego proces produkcji filmu oraz jej związek z
poszczególnymi etapami produkcji filmu [PPF_3] |
K_U03 [5/5] |
Student jest przygotowany do dokonania elementarnej analizy dzieła filmowego pod kątem wyznaczenia podstawowych parametrów fizycznych i ekonomicznych filmu, sformułowania podstawowej bazy danych w postaci załączników planu produkcji filmu oraz do zaplanowania etapu realizacji zdjęć w określonej jednostce czasu [PPF_4] |
K_U04 [5/5] |
Student posiada umiejętność dokonania właściwego wyboru technologii produkcji filmu i sformułowania podstawowych dezyderatów tj. potrafi określić zapotrzebowania w zakresie sił i środków niezbędnych do wykonania dzieła filmowego w toku jego produkcji [PPF_5] |
K_U05 [5/5] |
Student posiada umiejętność interpretacji i przetwarzania danych liczbowych zapisanych w dokumentach produkcyjnych w celu w celu sprawdzenia prawidłowości procesu planowania [PPF_6] |
K_U06 [5/5] |
Student potrafi definiować potencjalne słabe ogniwa planu produkcji filmu w celu sformułowania odpowiednich jego zabezpieczeń [PPF_7] |
K_U09 [5/5] |
Przyswajając umiejętność pełnej koncentracji uwagi na słuchaniu ze zrozumieniem student wykazuje się przygotowaniem do bycia partnerem dla realizatorów dzieła filmowego, dla których werbalny przekaz informacji jest podstawowym instrumentem komunikacji w ramach funkcjonowania w grupie produkcyjnej [PPF_8] |
K_K03 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPF-1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PPF_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |