Proces produkcji filmowej Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N1OF19.2025

Nazwa modułu: Proces produkcji filmowej
Kod modułu: W8-OF-N1-PPF
Kod programu: W8-N1OF19.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędną wiedzę, która pozwoli mu w sposób profesjonalny funkcjonować w obszarze produkcji i filmu, gdy w przyszłości będzie podejmował się pełnienia różnorodnych funkcji w strukturze grupy produkcyjnej. Student zapoznaje się ze szczegółowym planem produkcji filmu, jego strukturą i sposobem jego wykonania w kontekście zrozumienia niezbędności tych czynności jako warunku koniecznego do spełnienia, bez którego nie jest możliwe wykonanie jakiegokolwiek procesu produkcji. Zrozumienie przez studenta istoty poszczególnych działań i czynności wykonywanych w procesie produkcji filmu – od planistycznych po wykonawcze – jest osiągane poprzez przyswojenie na samym początku pojęć ogólnych nie odnoszących się tylko to sfery produkcji filmu fabularnego. Bez zrozumienia istoty tego co to jest proces, produkcja, organizacja, siły i środki produkcji, technologia, funkcja czasu, elementy zbioru i powiązania pomiędzy nimi nie jest możliwe świadome i pełne zrozumienie algorytmu działań podejmowanych we wszystkich fazach procesu produkcji filmu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada znajomość toku produkcji filmów [PPF_1]
K_W08 [5/5]
Student potrafi swobodnie porozumiewać się z innymi uczestnikami procesu produkcji filmu poprzez przyswojenie pojęć charakterystycznych dla branży filmowo-telewizyjnej oraz makro i mikroekonomii. [PPF_2]
K_U01 [5/5]
Student rozumie istotną rolę funkcji czasu jako elementu porządkującego proces produkcji filmu oraz jej związek z poszczególnymi etapami produkcji filmu [PPF_3]
K_U03 [5/5]
Student jest przygotowany do dokonania elementarnej analizy dzieła filmowego pod kątem wyznaczenia podstawowych parametrów fizycznych i ekonomicznych filmu, sformułowania podstawowej bazy danych w postaci załączników planu produkcji filmu oraz do zaplanowania etapu realizacji zdjęć w określonej jednostce czasu [PPF_4]
K_U04 [5/5]
Student posiada umiejętność dokonania właściwego wyboru technologii produkcji filmu i sformułowania podstawowych dezyderatów tj. potrafi określić zapotrzebowania w zakresie sił i środków niezbędnych do wykonania dzieła filmowego w toku jego produkcji [PPF_5]
K_U05 [5/5]
Student posiada umiejętność interpretacji i przetwarzania danych liczbowych zapisanych w dokumentach produkcyjnych w celu w celu sprawdzenia prawidłowości procesu planowania [PPF_6]
K_U06 [5/5]
Student potrafi definiować potencjalne słabe ogniwa planu produkcji filmu w celu sformułowania odpowiednich jego zabezpieczeń [PPF_7]
K_U09 [5/5]
Przyswajając umiejętność pełnej koncentracji uwagi na słuchaniu ze zrozumieniem student wykazuje się przygotowaniem do bycia partnerem dla realizatorów dzieła filmowego, dla których werbalny przekaz informacji jest podstawowym instrumentem komunikacji w ramach funkcjonowania w grupie produkcyjnej [PPF_8]
K_K03 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPF-1] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Ekspozycja [c01] 
Projekcja [c02] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Praktyka [e05] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PPF_1 PPF_2 PPF_3 PPF_4 PPF_5 PPF_6 PPF_7 PPF_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)