Media społecznościowe w filmie i telewizji
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N2OF19.2025

Nazwa modułu: | Media społecznościowe w filmie i telewizji |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-N2-MSWFIT |
Kod programu: | W8-N2OF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z definicjami, typami i funkcjami mediów społecznościowych w filmie i telewizji i poznaniem ich miejsca w systemie medialnym.
Student zdobędzie wiedzę na temat ich rozwoju i jego umiejscowienia na osi czasu względem utworu audiowizualnego zarówno filmowego i jak telewizyjnego. Student pozna podstawowe sposoby wykorzystania mediów społecznościowych do celów indywidualnych i promocyjnych. Pozna mocne i słabe strony mediów społecznościowych oraz szanse i zagrożenia jakie niesie ich użytkowanie.
Student krytycznie analizuje media społecznościowe pod kątem celów i funkcji, jakie spełniają. Poprzez samodzielne przygotowanie projektu prezentacji w mediach społecznościowych nabywa umiejętności efektywnego doboru społecznościowych kanałów komunikowania, które może wykorzystać do budowania wizerunku filmu, audycji, nadawcy telewizyjnego. W toku przygotowania projektu opracowuje kompletną strategię promocji produktu audiowizualnego przy pomocy mediów społecznościowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową wiedzę o mediach społecznościowych w przemyśle telewizyjnym i filmowym [MSWFIT_1] |
K_W05 [5/5] |
Student definiuje cele i zakres działania mediów społecznościowych w przestrzeni audiowizualnej w ramach produkcji i promocji filmu lub działania telewizji. [MSWFIT_2] |
K_W06 [4/5] |
Student potrafi zrozumieć funkcjonowanie mediów społecznościowych w kształtowaniu komunikacji z odbiorcami filmów i formatów telewizyjnych [MSWFIT_3] |
K_U05 [5/5] |
Student potrafi dokonać wyboru odpowiednich mediów społecznościowych do rodzaju utworu audiowizualnego [MSWFIT_4] |
K_U06 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie przeanalizować zdobytą wiedzę wykorzystując różne źródła informacji [MSWFIT_5] |
K_K05 [5/5] |
Student potrafi prowadzić dialog, inicjować i utrzymywać relacje, inicjować i moderować kooperację w środowisku mediów społecznościowych [MSWFIT_6] |
K_K06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [MSWFIT-1] | 10 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
egzamin |
MSWFIT_1 |
ćwiczenia [MSWFIT-2] | 10 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
MSWFIT_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |