Didactics of Chemistry
Field of study: Biology
Programme code: W2-S1BI19.2025

Module name: | Didactics of Chemistry |
---|---|
Module code: | 1BL_25_88 |
Programme code: | W2-S1BI19.2025 |
Semester: | summer semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | The purpose of the course is to integrate for the student's needs knowledge from various disciplines (such as general didactics, psychology, pedagogy, and above all - chemistry) so as to facilitate his understanding of the process to the extent that he can independently create it as a teacher at the second stage of education. The module covers the necessary issues and problems for this. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie miejsce i rolę przedmiotu chemii w planach nauczania oraz podstawie programowej na różnych etapach edukacyjnych. [1BL_25_88_01] |
KN.2023_W08 [3/5] |
Student zna i rozumie cele kształcenia, treści nauczania i strukturę wiedzy w nauczaniu chemii, uwzględniając kompetencje kluczowe i kontekst między przedmiotowy. [1BL_25_88_02] |
KN.2023_W08 [3/5] |
Student zna i rozumie zasady konstruowania i modyfikowania programów nauczania, projektowania procesu dydaktycznego i rozkładu materiału. [1BL_25_88_03] |
KN.2023_W02 [3/5] |
Student zna i rozumie metody dydaktyczne, w tym metody aktywizujące, projekty, uczenie przez działanie, a także pracę badawczą ucznia. [1BL_25_88_04] |
KN.2023_W02 [4/5] |
Student zna i rozumie metodykę realizacji treści kształcenia, typowe błędy uczniowskie i ich wykorzystanie dydaktyczne. [1BL_25_88_05] |
KN.2023_W02 [2/5] |
Student zna i rozumie wykorzystanie mediów cyfrowych w edukacji, poszanowanie praw autorskich oraz projektowanie przestrzeni edukacyjnej. [1BL_25_88_06] |
KN.2023_W02 [4/5] |
Student potrafi identyfikować i analizować cele edukacyjne, rozkłady materiału i powiązania między treściami nauczania. [1BL_25_88_07] |
KN.2023_U02 [4/5] |
Student potrafi dostosować metody i środki dydaktyczne w tym zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej do potrzeb uczniów [1BL_25_88_08] |
KN.2023_U02 [4/5] |
Student potrafi profesjonalnie oceniać pracę uczniów i stosować różne formy oceniania dydaktycznego. [1BL_25_88_09] |
KN.2023_W07 [4/5] |
Student potrafi dostosować komunikację do poziomu rozwojowego uczniów oraz rozpoznawać i wykorzystywać błędy uczniowskie. [1BL_25_88_10] |
KN.2023_U03 [4/5] |
Student jest gotów do wspierania postaw etycznych, kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych uczniów. [1BL_25_88_11] |
KN.2023_KS01 [4/5] |
Student jest gotów do promowania uczenia się przez całe życie, korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz odpowiedzialnego używania mediów cyfrowych. [1BL_25_88_12] |
KN.2023_KS04 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [01] | 15 |
Lecture-discussion [b02] Screen presentation [c07] Self-education [f01] |
course work |
1BL_25_88_01 |
workshop [02] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Laboratory exercise / experiment [e01] Production exercise – workshop [e02] |
course work |
1BL_25_88_02 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |