Chemia ogólna i nieorganiczna III
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2025

Nazwa modułu: | Chemia ogólna i nieorganiczna III |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_25_99 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z poszerzonymi zagadnieniami chemii ogólnej i nieorganicznej w kontekście kształcenia nauczycielskiego a w szczególności z właściwościami chemicznymi pierwiastków bloku d oraz ich wybranych związków. Treści obejmują sposoby otrzymywania tych związków, przewidywanie ich właściwości i reaktywności, a także praktyczne zastosowania. Zajęcia laboratoryjne rozwijają umiejętność planowania i przeprowadzania reakcji chemicznych oraz opracowywania sprawozdań z eksperymentów. Moduł kształtuje samodzielność w poszukiwaniu informacji naukowych i podnoszeniu kompetencji zawodowych, z uwzględnieniem zasad bezpiecznej pracy w laboratorium. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna sposoby otrzymywania wybranych związków pierwiastków bloku d. [W01] |
1KN_P_W02 [4/5] |
Przewiduje właściwości i reaktywność związków pierwiastków bloku d. [W02] |
1KN_Ch_U03 [5/5] |
Posiada umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu chemii pierwiastków bloku d. [W03] |
1KN_Ch_W01 [4/5] |
Opracowuje sprawozdania dotyczące przeprowadzonych doświadczeń z udziałem związków nieorganicznych [W04] |
1KN_Ch_U05 [3/5] |
Potrafi samodzielnie zaplanować i przeprowadzić reakcję chemiczną z udziałem związków nieorganicznych. [W05] |
1KN_Ch_W03 [4/5] |
Potrafi samodzielne wyszukiwać informacje w literaturze w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. [W06] |
1KN_Ch_U07 [5/5] |
Odpowiada za bezpieczeństwo pracy własnej i innych [W07] |
1KN_Ch_U08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [01] | 45 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |