Chemia organiczna
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2025

Nazwa modułu: | Chemia organiczna |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_25_14 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zadaniem modułu Chemia organiczna I jest zapoznanie studentów z najważniejszymi pojęciami z zakresu chemii organicznej w kontekście kształcenia nauczycielskiego. Student poznaje takie pojęcia jak: grupy funkcyjne, kryteria klasyfikacji, nomenklaturę, budowę związków organicznych i ich właściwości. Ponadto zapoznaje się z metodami otrzymywania i ich reaktywnością oraz zastosowaniami związków organicznych w życiu codziennym, przemyśle itp. Student poznaje techniki pracy w laboratorium chemii organicznej. Nabiera umiejętności w przeprowadzaniu prostych syntez w mikroskali. Poznaje podstawowe metody identyfikacji związków organicznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna zasady nomenklatury związków chemicznych, zasady tworzenia wzorów sumarycznych i strukturalnych związków organicznych [1BL_25_14_01] |
1BL_W01 [3/5] |
Wykorzystuje podstawowe pojęcia chemii organicznej do rozwiązywania problemów związanych z reaktywnością oraz otrzymywaniem związków organicznych [1BL_25_14_02] |
1BL_W01 [4/5] |
Potrafi objaśnić wybrane zależności pomiędzy budową molekularną a właściwościami makroskopowymi związków organicznych [1BL_25_14_03] |
1BL_W01 [3/5] |
Potrafi wskazać przykłady zastosowania w życiu codziennym dla różnych klas związków organicznych, interesuje się podstawowymi procesami chemicznymi zachodzącymi w środowisku. [1BL_25_14_04] |
1BL_U03 [4/5] |
Zna i rozumie wybrane metody analizy jakościowej związków organicznych [1BL_25_14_05] |
1BL_U12 [2/5] |
Potrafi przeprowadzić syntezy wybranych związków organicznych, wdrażając zasady bezpiecznego postępowania z chemikaliami, opracowuje sprawozdania z przeprowadzonych eksperymentów [1BL_25_14_06] |
1BL_U12 [2/5] |
Posługuje się sprzętem laboratoryjnym i wykonuje prace laboratoryjne w pracowni chemii organicznej. [1BL_25_14_07] |
1BL_U11 [3/5] |
Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium chemii organicznej. [1BL_25_14_08] |
1BL_U12 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
1BL_25_14_01 |
laboratorium [02] | 30 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
1BL_25_14_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |