Moduł projektowy
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S1FG19.2025

Nazwa modułu: | Moduł projektowy |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS1-MP-6 |
Kod programu: | W1-S1FG19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest rozwijanie wiedzy z zakresu współczesnych badań tekstów kultury (np. filmu, teatru), mediów i technologii poprzez realizację twórczego zadania (projekty studenckie), częściowo realizowanego w przestrzeni pozauniwersyteckiej, we współpracy z otoczeniem kulturalno-społecznym oraz z wykorzystaniem odpowiednich metodologii badawczych, jak i krytycznej analizy wytworów kultury i mediów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Wykazuje gotowość do krytycznej analizy zdobytej wiedzy stosownie do zapisów sylabusa, dążąc do jej weryfikacji, uznaje fundamentalne znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku napotkania trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu aktywnie poszukuje opinii ekspertów. [K01] |
FG_K01 [4/5] |
Stosuje poznaną specjalistyczną terminologię w celu efektywnego rozwiązywania zadań i komunikacji ze specjalistami zgodnie z treściami w sylabusie, demonstrując świadomość różnorodności współczesnych tekstów kultury, mediów i technologii, jednocześnie umiejętnie dobierając i stosując różne techniki komunikacyjne. [U01] |
FG_U01 [4/5] |
Poddaje krytycznej analizie i syntezie materiał badawczy w oparciu o zdobytą wiedzę dotyczącą współczesnych badań humanistycznych w celu efektywnej realizacji zadań, właściwie dobierając źródła i informacje z nich pochodzące, a także poddając je ocenie, przy zastosowaniu odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. [U02] |
FG_U01 [4/5] |
Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i zespołową oraz proces własnego uczenia się przez całe życie adekwatnie do treści zawartych w sylabusie. [U03] |
FG_U09 [4/5] |
Zna i rozumie specyfikę kultur i badań nad kulturami krajów niemieckojęzycznych, również w ujęciu porównawczym, w tym historii, sztuki, mediów, technologii oraz ich znaczenie w sferach życia społecznego i gospodarczego. [W01] |
FG_W08 [4/5] |
Rozumie zasadnicze dylematy cywilizacji, znajdujące swój wyraz w różnych tekstach kultury i w mediach, ma wiedzę na temat mechanizmów komunikacji interpersonalnej i społecznej, ich prawidłowości i zakłóceń w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym. [W02] |
FG_W09 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS1-MP-C] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |