Partnerstwo publiczno-prywatne Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-SMPR19.2025

Nazwa modułu: Partnerstwo publiczno-prywatne
Kod modułu: K6_par_pub-pr 10
Kod programu: W5-SMPR19.2025
Semestr: semestr letni 2029/2030
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł obejmuje problematykę związaną z funkcjonowaniem partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce i na świecie. W ramach zajęć studenci poznają funkcjonowanie projektów realizowanych w formule partnerstwa publiczno- prywatnego oraz prawne uwarunkowania realizacji przedsięwzięć w partnerstwie publiczno –prywatnym. Omawiane są podstawowe kroki nawiązania współpracy pomiędzy podmiotem publicznym i prywatnym, w procedurze prawa zamówień publicznych oraz w procedurze uregulowanej w ustawie o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi. Studenci poznają modele finansowania przedsięwzięć realizowanych w PPP oraz korzyści z partnerstwa publiczno-prywatnego dla sektora publicznego i prywatnego. Przedmiotem zajęć będą zagadnienia dotyczące specyfiki i charakteru umowy partnerstwa publiczno-prywatnego, a także tzw. projekty hybrydowe współfinansowane ze środków funduszy unijnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada zaawansowaną wiedzę na temat standardów międzynarodowych i europejskich dotyczących PPP, w tym podmiotów i adresatów prawa, a także łączących ich więzi społecznych. [ppp_01]
K_W09 [4/5]
Posiada wiedzę dotyczącą kosztów i korzyści stosowania Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, kompetencjach i zakresie działania organów uczestniczących w procesie PPP, a także oraz o czynnikach determinujących zmiany zachodzące w sektorze publicznym. [ppp_02]
K_W06 [4/5]
Umie odnaleźć właściwą regulację prawną, zinterpretować przepisy i wyciągnąć wnioski, co do dopuszczalnego lub wymaganego postępowania w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego. [ppp_03]
K_U04 [4/5]
Jest gotów do komunikowania się z otoczeniem na temat zagadnień powiązanych z partnerstwem publiczno-prywatnym w ważnych sprawach społecznych, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, a także w sposób właściwy analizować zjawiska z tego obszaru prawa. [ppp_04]
K_K01 [4/5] K_K02 [4/5]
Potrafi odnaleźć odnoszące się do określonego stanu faktycznego rozstrzygnięcia dotyczące realizacji przedsięwzięć w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, a także krytycznie ocenić ich przydatności dla rozstrzygnięcia sprawy z tego zakresu. [ppp_05]
K_U05 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [K6_par_pub-pr 10] 30 Wykład konwersatoryjny [b02]  zaliczenie ppp_01 ppp_02 ppp_03 ppp_04 ppp_05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)