Obrót i zarządzanie nieruchomościami
Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-SMPR19.2025

Nazwa modułu: | Obrót i zarządzanie nieruchomościami |
---|---|
Kod modułu: | K4_obr_i_zar_nier 09 |
Kod programu: | W5-SMPR19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2029/2030 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z prawnymi aspektami obrotu i zarządzania nieruchomościami. Wykład obejmie podstawowe definicje takie jak: nieruchomość i rodzaje nieruchomości, działka, obrót nieruchomościami, zarząd nieruchomościami. W trakcie wykładu omówione zostaną zarówno cywilnoprawne jak i administracyjnoprawne formy obrotu nieruchomościami, a także problematyka zarządu nieruchomościami ze szczególnym uwzględnieniem zarządu nieruchomością wspólną.
Omówione zostaną także podstawowe zawody operujące na rynku nieruchomości: pośrednik, zarządca i rzeczoznawca majątkowy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna i rozumie podstawowe pojęcia (nieruchomości, nieruchomości rolnej, nieruchomości leśnej, działki gruntu). [obr_nier_01] |
K_W03 [2/5] |
Zna ogólne zasady obrotu nieruchomościami, a także prawa i obowiązki podmiotów w nim uczestniczących. [obr_nier_02] |
K_W10 [3/5] |
Posiada umiejętność analizy zasad zarządu i obrotu nieruchomościami, oceny złożonych problemów związanych z zarządem nieruchomościami i ich rozwiązywania, także w ramach zespołu. [obr_nier_03] |
K_U03 [4/5] |
Potrafi krytycznie analizować źródła i akty prawne związane z obrotem nieruchomościami, dzięki którym jest w stanie sformułować jednostkowe rozstrzygnięcie określonej sprawy. [obr_nier_04] |
K_U05 [4/5] |
Konstruuje projekty umów stosowanych w obrocie nieruchomościami (umowy sprzedaży, darowizny, najmu i dzierżawy). [obr_nier_05] |
K_U10 [4/5] |
Jest gotów do analizy sytuacji uczestników procesu obrotu nieruchomościami, a także określonych zjawisk i sytuacji w kontekście zarządem nieruchomościami. [obr_nier_06] |
K_K02 [4/5] |
Jest gotów zająć stanowisko i wypowiedzieć się co do racjonalności rozwiązań w zakresie obrotu i zarządzania nieruchomościami, a także przestrzegania etyki przy zarządzie nieruchomością oraz uczestnicząc w obrocie nieruchomościami. [obr_nier_07] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [K4_obr_i_zar_nier 1] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
obr_nier_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |