Zamówienia publiczne Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-SMPR19.2025

Nazwa modułu: Zamówienia publiczne
Kod modułu: K2_zam_pub 08
Kod programu: W5-SMPR19.2025
Semestr: semestr letni 2028/2029
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest ukazanie zasad wydatkowania środków publicznych w procedurach Prawa zamówień publicznych. Analizowane są zagadnienia dotyczące systemu zamówień publicznych. W ramach modułu prezentowane są wymagania związane z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym zasady oszacowania przedmiotu zamówienia, a także jak dokonać opisu przedmiotu zamówienia oraz przygotować specyfikację warunków zamówienia. Omawiane są tryby udzielania zamówień publicznych oraz przesłanki ich zastosowania. Student/Studentka poznaje specyfikę umowy o udzielenie zamówienia publicznego. Ponadto, w zakresie modułu Student nabywa wiedzę na temat środków ochrony prawnej oraz zasad kontroli.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów przeprowadzić i uczestniczyć w postępowaniu o udzielanie zamówienia publicznego w toku pracy zawodowej, wykorzystać zdobytą wiedzę w tym zakresie, pełniąc odpowiednią funkcję, w tym doradcy lub eksperta, a także w sposób krytyczny ocenić posiadaną wiedzę. [pzp_01]
K_K04 [3/5] K_K08 [3/5]
Potrafi odnaleźć właściwe regulacje prawne dotyczące postępowania udzielania zamówień publicznych oraz zasady działania instytucji administracji w zakresie udzielania, kontroli zamówień publicznych, przy użyciu zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. [pzp_02]
K_U04 [3/5]
Zna prawne i finansowe instrumenty w wydatkowaniu środków publicznych na realizację zamówień publicznych. [pzp_03]
K_W06 [2/5]
Zna i rozumie źródła polskiego prawa zamówień publicznych i ich miejsce w systemie prawa. [pzp_04]
K_W07 [3/5]
Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu prawa zamówień publicznych. [pzp_05]
K_W03 [2/5]
Zna regulacje międzynarodowe w zakresie zamówień publicznych, a także ich uwarunkowania społeczne i etyczne. [pzp_06]
K_W13 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [K2_zam_pub 1] 30 Wykład konwersatoryjny [b02]  zaliczenie pzp_01 pzp_02 pzp_03 pzp_04 pzp_05 pzp_06
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)