Klinika prawa (moduł do wyboru)
Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-SMPR19.2025

Nazwa modułu: | Klinika prawa (moduł do wyboru) |
---|---|
Kod modułu: | kl_pr_08 |
Kod programu: | W5-SMPR19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2028/2029 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Klinika Prawa stanowi moduł o charakterze warsztatowym obejmujący różnorodne zajęcia nakierowane na pogłębianie i utrwalanie wiedzy w zakresie wybranej dziedziny prawa, a nade wszystko na zdobywanie umiejętności praktycznych w zakresie stosowania wybranych regulacji prawnych. Istotą modułu jest aktywny udział osób studiujących w rozwiązywaniu problemów prawnych w oparciu o rzeczywiste lub fikcyjne stany faktyczne pod naukową opieką osoby prowadzącej zajęcia. W zależności od wiodącej tematyki warsztatów, osoby studiujące biorą udział w wizytach studyjnych w wybranych instytucjach publicznych, a także w symulacjach rozpraw, posiedzeń, mediacji lub negocjacji. Indywidualnie lub zespołowo opracowują zadania projektowe takie jak przygotowanie rozstrzygnięcia zagadnienia prawnego, opracowanie porady prawnej, stworzenie scenariusza symulacji, przygotowanie planu projektu badawczego lub artykułu naukowego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie wybranej dziedziny prawa, zna problemy interpretacyjne w tym zakresie, sposoby ich rozwiązywania, a także praktyczne możliwości zastosowania wybranych instrumentów prawnych oraz uprawnienia i obowiązki podmiotów i adresatów prawa. [kl_pr_01] |
K_W08 [3/5] |
Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie zasad etyki przy wykonywaniu zawodu prawnika, w szczególności w kontekście przestrzegania tajemnicy informacji w ramach poszczególnych gałęzi prawa. [kl_pr_02] |
K_W15 [5/5] |
Jest gotów dostrzec, zinterpretować i ocenić zjawiska społeczne, polityczne, kulturowe z perspektywy wybranej dziedziny prawa, mając na względzie interesy poszczególnych uczestników życia społecznego. [kl_pr_03] |
K_K02 [4/5] |
Potrafi wybrać i zastosować właściwe regulacje prawne do przedstawionych zdarzeń fikcyjnych i rzeczywistych. [kl_pr_04] |
K_U08 [4/5] |
Potrafi etycznie rozwiązywać dylematy zawodowe w zakresie wybranej gałęzi prawa, prezentować własne poglądy w obszarze nauk prawnych i budować rzeczową argumentację, także prowadząc i uczestnicząc w debacie. [kl_pr_05] |
K_U11 [4/5] |
Posiada umiejętność projektowania i realizacji pracy w zespole w różnych rolach. [kl_pr_06] |
K_U12 [5/5] |
Ma wysoko rozwinięte kompetencje komunikacyjne i jest gotów do wypowiadania się w ważnych sprawach społecznych w zakresie wybranej gałęzi prawa. [kl_pr_07] |
K_K01 [5/5] |
Jest gotów do inicjowania i organizowania życia społecznego, w kontekście związku z wybraną gałęzią prawa. [kl_pr_08] |
K_K03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [kl_pr_02] | 15 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
kl_pr_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |