Realia kraju II języka słowiańskiego: konwersacja i praca z tekstem
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2025

Nazwa modułu: | Realia kraju II języka słowiańskiego: konwersacja i praca z tekstem |
---|---|
Kod modułu: | W1-FSS1-WS-RW05 |
Kod programu: | W1-S1FS19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu poszerzenie wiedzy osób studiujących na temat kraju drugiego języka kierunkowego poprzez omówienie jego współczesnych realiów społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturowych. Zakres tematyczny obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące najnowszej historii, systemu politycznego, sytuacji gospodarczej, struktury społecznej lub przestrzeni kulturowej danego kraju zgodnie ze szczegółowym programem zamieszczonym w sylabusie. Zajęcia prowadzone są w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim i w oparciu o aktualne materiały prasowe, internetowe i audiowizualne. Moduł umożliwia jednoczesne pogłębianie wiedzy o danym kraju oraz rozwijanie kompetencji językowych w kontekście praktycznym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca posiada średniozaawansowane kompetencje językowe w zakresie rozumienia złożonych tekstów mówionych i pisanych oraz konwersacji w wybranym II języku południowo- lub zachodniosłowiańskim na tematy dotyczące współczesnych realiów kraju danego języka, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. [W1-FSS1-WS-RW05_1] |
K_U01 [3/5] |
Osoba studiująca posiada średniozaawansowaną wiedzę w zakresie rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego złożonych wypowiedzi pisemnych i ustnych w wybranym II języku południowo- lub zachodniosłowiańskim i dotyczących współczesnych realiów kraju danego języka, przewidzianych dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz odnosi ją do wiedzy w zakresie rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego wypowiedzi pisemnych i ustnych w języku polskim i innym wybranym języku słowiańskim. [W1-FSS1-WS-RW05_2] |
K_W01 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi rozpoznać znaczenia złożonych wypowiedzi oraz samodzielnie przygotować wypowiedź ustną w wybranym II języku południowo- lub zachodniosłowiańskim na wybrany temat dotyczący współczesnych realiów kraju danego języka, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. [W1-FSS1-WS-RW05_3] |
K_U03 [3/5] |
Osoba studiująca wyraża gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie sprawności słuchania i czytania tekstów oraz konwersacji w wybranym II języku południowo- lub zachodniosłowiańskim na tematy dotyczące współczesnych realiów kraju danego języka, określonych dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz do korzystania z pomocy specjalistów filologów w przypadku trudności w samodzielnym rozumieniu tekstu lub tworzeniu wypowiedzi ustnych. [W1-FSS1-WS-RW05_4] |
K_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FSS1-WS-RW05_cw] | 15 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1-FSS1-WS-RW05_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |